عشقانه ها
سایت تفریحی فرهنگی مذهبی دانلود و...
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشقانه ها و آدرس ela86.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

   کانـــدیدا، رأی آورد!

تابـــلو، نقاش را ثروتمند کرد!

شــــعرِ شاعر، به چند زبان ترجمه شد!    

کـــارگردان، جایزه ها را درو کرد!

و هنوز سر همان چهار راه واکس می زند

کـــــــــودکی که همیشه بهترین "ســــــوژه" است!

[ شنبه 17 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 

مژده ای برای حسین

در خواب دیدم فضای چادر غرق نور شده است. بچه های گردان هم جمع بودند. از حرف ها و خنده هایشان هم نور می بارید. ناگهان دستی که نور بود، مشاهده کردیم. آن دست با قمقمه به برخی از بچه ها آب نورانی داد. و روی برخی دیگر آب ریخت. زمانی که به حسین رسید، پرسید: چرا به بعضی آب می دهید و به بعضی نه؟

پاسخ آمد: آنهایی که می نوشند، شهید و آنهایی که رویشان ریخته می شود، شفاعت می شوند.

حسین با شنیدن پاسخ، لبخندی زد، دست خود را دراز کرد و با ولع آب نوشید. فردای آن شب که خوابم را برایش بازگو کردم، مرا قسم داد، آن را برای کسی اظهار نکنم. چند روز بعد تیری به جمجمه اش نشست و او به منبع نور پیوست.

 

[ شنبه 17 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 

واکنش تند باشگاه الهلال به حرف‌هاي قلعه‌نويي


رييس باشگاه الهلال عربستان نسبت به حرف‌هاي امير قلعه‌نويي در نشست خبري پيش از بازي با تيمش واکنش نشان داد و اعلام کرد که مراتب اعتراض خود را به فدراسيون فوتبال عربستان ارائه کرده است.


 

استقلال در سومين بازي خود در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا دست به کار بزرگي زد و موفق شد الهلال عربستان را مقابل هواداران خود با نتيجه‌ دو بر يک شکست دهد.

به گزارش ايسنا،قبل از بازي، سعودي‌ها همچون گذشته دست از حاشيه سازي بر نداشتند و کاروان استقلال را چند ساعت در فرودگاه معطل کردند که اين باعث اعتراض مسئولان آبي پوش به ويژه امير قلعه‌نويي، سرمربي اين تيم شد.

سايت «ايلاف» عربستان و الجزيره قطر مدعي شدند که امير قلعه‌نويي، سرمربي استقلال در نشست قبل از بازي تيمش با الهلال از رفتار بد سعودي‌ها با تيمش در فرودگاه ابراز ناراحتي و تهديد کرد که به خاطر اذيت شدن تيم او در فرودگاه در تهران همان رفتار را با کاروان الهلال خواهد کرد که اين اعتراض عبدالرحمن بن مساعد، رييس باشگاه الهلال را به دنبال داشت.

بن مساعد در حاشيه تمرين تيمش پيش از ديدار برگشت با استقلال در نشستي خبري گفت: مراتب اعتراض خود را به فدراسيون فوتبال عربستان ارائه داده‌ايم تا کنفدراسيون فوتبال آسيا را در جريان کار قرار دهد. سخنان سرمربي استقلال جدي است و بايد به آنها توجه کرد، چرا که او سرمربي استقلال به شمار مي‌آيد.

او افزود: در ديدار برابر استقلال نمايش بسيار خوبي داشتيم و فرصت‌هاي بي‌شماري را از دست داديم. بازيکنان ما نتوانستند از فرصت‌هاي به دست آمده استفاده کنند. اين در حالي بود که استقلال در 10 دقيقه پاياني به خوبي از موقعيت‌هاي خود بهره برد و بازي را تغيير داد. در ايران فقط براي پيروزي به ميدان مي رويم. براي صعود چاره اي جز کسب سه امتياز نداريم. اين گروه سخت‌ترين گروه به شمار مي‌آيد. تيم‌هاي بزرگي در گروه ما وجود دارند که هر کدام از آنها تاريخ درخشاني در کشور خود دارند.

[ شنبه 17 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 

” دل ”

اتفاقی ترین اشتباه دنیاست !

بسته میشود آنجا که نباید

کنده میشود از جایی که نباید . . .

.

.

.

به دید و بازدید عید

با در بسته قلبت روبرو شدم

طبق رسم قدیمی نوشتم

آمدم ، نبودی

رفتم که شاید بیایی . . .

 


ادامه مطلب
[ شنبه 17 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

    

مهدوي کيا عزادار شد


کاپيتان سابق تيم فوتبال پرسپوليس عزادار شد.


به گزارش ورزش سه به نقل از سايت رسمي باشگاه پرسپوليس، مهدي مهدوي‌کيا امشب در غم از دست دادن مادرش به سوگ نشست. مهدوي کيا کاپيتان پرسپوليس که قرار بود صبح روز جمعه به منظور حضور در اردوي تيم فوتبال پرسپوليس راهي رشت شود، دقايقي پيش از درگذشت ناگهاني مادرش مطلع شد و به اتفاق خانواده راهي اراک شد.

خانواده مهدوي کيا در برخي ايام سال در روستاي چشمه اراک زندگي مي‌کنند. مادر مهدوي کيا که در همين روستا به سر مي برد در اثر سکته دارفاني را وداع گفت.

مهدوي‌کيا که از اين خبر غم انگيز و تلخ مطلع شده بلافاصله به اتفاق خانواده راهي اراک شد و مراتب عدم حضورش در اردوي پرسپوليس را از طريق يکي از اعضاي خانواده به روابط عمومي باشگاه پرسپوليس اطلاع داد.

 

پی نوشت : ما هم این ضایعه را به مهدی مهدوی کیای عزیز تسلیت عرض مینماییم.

 

[ شنبه 17 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

زندگی بافتن یک قالیست...

نه همان نقش و نگاری که خودت میخواهی! 

نقشه را اوست که تعیین کرده،

تو در این بین فقط میبافی...

نقشه را خوب ببین!

نکند آخر کار،

قالی زندگیت را نخرند!

[ پنج شنبه 15 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

امام على عليه السلام فرمود:

((سخت ترين عذاب براى عالمى است كه از عملش استفاده نبرد ))و فرمود:((آنچه رامى خواهيد ياد بگيرد ولى تا به آن عمل نكنيد فايده اى نبرده ايد بدرستى كه علماء همتشان رعايت است در عمل و سفهاء و بى خردان همتشان روايت كردن و نقل كردن است ))

 

[ پنج شنبه 15 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 

تیم مذاکره کننده ایرانی وارد آلماتی شد

تیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان برای شرکت در مذاکرات ایران و ۱+۵ لحظاتی پیش وارد آلماتی قزاقستان شد.

 

_____________________________________________________________________________________

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به آلماتی، تیم مذاکره کننده ایرانی با گروه 1+5 به ریاست سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان لحظاتی پیش وارد فرودگاه شهر آلماتی شد.

علی باقری معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی، سید عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، حمیدرضا عسگری مشاور وزیر امور خارجه و رسول موحدیان سفیر سابق ایران در لندن در ترکیب هیئت ایرانی همراه جلیلی حضور دارند.

قرار است هیئت‌های مذاکره کننده ایران و 1+5 روزهای جمعه و شنبه شانزدهم و هفدهم فروردین (5 و 5 آوریل) در آلماتی قزاقستان گردهم بیایند.

نتایج نشست کارشناسی و فنی که با حضور هیئت‌های کارشناسی ایران و 1+5 طی روزهای 28 و 29 اسفند ماه در شهر استانبول برگزار شد قرار است به نشست آلماتی 2 ارائه شود.

از سال 1387 تاکنون سه دور مذاکره بین ایران و گروه 1+5 در ژنو و دو دور در استانبول، یک دور در بغداد و یک دور در مسکو و یک دور هم در آلماتی قزاقستان برگزار شده است.

تیر ماه 1387، مهر ماه  1388، آذر ماه 1389 به ترتیب مذاکرات ژنو یک، دو و سه برگزار و استانبول بهمن 1389 و همچنین 26 فروردین ماه 1391 میزبان دور بعدی گفت‌وگوها بود. این مذاکرات سوم و چهارم خرداد در بغداد و 29 و 30 خرداد ماه در مسکو و هشتم و نهم اسفند 1391 در آلماتی برگزار شد.

[ پنج شنبه 15 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 

داستان جالب ، نحوه ی خر شدن

موسی مندلسون، پدر بزرگ آهنگساز شهیر آلمانی انسانی زشت و عجیب الخلقه بود.قدّی بسیار کوتاه و قوزی بد شکل بر پشت داشت.موسی روزی در هامبورگ با تاجری آشنا شد که دختری بسیار زیبا و دوست داشتنی به نام فرمتژه داشت.

موسی در کمال ناامیدی، عاشق آن دختر شد،ولی فرمتژه از ظاهر و هیکل از شکل افتاده او منزجر بود. 

زمانی که قرار شد موسی به شهر خود بازگردد، آخرین شجاعتش را به کار گرفت تا به اتاق دختر برود و از آخرین فرصت برای گفتگو با او استفاده کند. دختر حقیقتاً از زیبایی به فرشته ها شباهت داشت، ولی ابداً به او نگاه نکرد و قلب موسی از اندوه به درد آمد. موسی پس از آن که تلاش فراوان کرد تا صحبت کند، با شرمساری پرسید :
- آیا می دانید که عقد ازدواج انسانها در آسمان بسته می شود؟
دختر در حالی که هنوز به کف اتاق نگاه می کرد گفت :
- بله، شما چه عقیده ای دارید؟
- من معتقدم که خداوند در لحظه تولد هر پسری مقرر می کند که او با کدام دختر ازدواج کند. هنگامی که من به دنیا آمدم، عروس آینده ام را به من نشان دادند و خداوند به من گفت: «همسر تو گوژپشت خواهد بود»
درست همان جا و همان موقع من از ته دل فریاد برآوردم و گفتم:
«اوه خداوندا! گوژپشت بودن برای یک زن فاجعه است. لطفاً آن قوز را به من بده و هر چی زیبایی است به او عطا کن» فرمتژه سرش را بلند کرد و خیره به او نگریست و از تصور چنین واقعه ای بر خود لرزید. او سال های سال همسر فداکار موسی مندلسون بود.
 

[ پنج شنبه 15 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 

لطفا از "لحظه" لذت ببرید.

برای ناراحت بودن خیلی وقت داری , پس چرا به فردا موکولش نكني؟ مارك فيشر

ادامه عکس ها اینجا

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 15 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 

پيروزي وصدرنشيني ارزشمنداستقلال درعربستان


تيم فوتبال استقلال در خانه الهلال به يک پيروزي ارزشمند دست پيدا کرد.


 

ديدار تيم هاي الهلال عربستان و استقلال از ساعت 22:10 در ورزشگاه فيصل بن احمد شهر رياض برگزار شد که در پايان اين بازي با پيروزي ارزشمند دو بر يک نماينده ايران به پايان رسيد.

به گزارش فارس،پژمان منتظري 78 و آرش برهاني 85 دو گل استقلال را به ثمر رساندند و گل الهلال 67 توسط سالم الدوساري به ثمر رسيد.

با اين پيروزي استقلالي‌ها علاوه بر کسب نتيجه‌اي ارزشمند صدرنشيني را از العين گرفتند تا به اين ترتيب کام عرب‌ها تلخ شود.

نواف عبدالله داور بحريني اين بازي به ايمان موسوي، نکونام و پژمان منتظري از استقلال و ياسر قحطاني، عبدالله زوري و اوزيا از الهلال کارت زرد نشان داد.

پيش از اين ديدار تيم العين امارات موفق شد با نتيجه 2 بر يک الريان قطر را شکت دهد.

در جدول گروه D اين مسابقات تيم استقلال 7 امتيازي شد و العين 6 امتيازي است. الهلال نيز با 3 امتياز در جايگاه سوم حضور دارد.

[ پنج شنبه 15 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 این نیز بگذرد

 

از شیخ بهایی پرسیدند :

خیلی سخت می گذرد ، چـه باید کرد ؟
شیخ می فرماید : خودت که میگویی،سخت میگذرد سخت که نمیماند!
پس خـــدا را شکــر کـه میگذرد و نمیماند ..

 

[ چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

   untitled

پژوهش های محققان فرانسوی نشان داد که کاهش آب بدن کارایی حافظه کوتاه مدت را کاهش داده و موجب اختلال در توانایی تمرکز می شود.
تقریباً ۶۰ درصد بدن انسان را آب تشکیل داده است و بافت مغز، خود به تنهایی ۸۵ درصد آب دارد.
آب یکی از عناصر حیاتی تشکیل دهنده سلول های بدن است و کمبود آن بسیاری از ارگان ها و واکنش های شیمیایی بدن را با مشکل روبرو می سازد.
مراحل اولیه از دست رفتن آب بدن معمولاً هیچ علامت یا نشانه ای ندارد فقط ممکن است با خشکی دهان و احساس تشنگی شروع شود. علایم دیگری که به دنبال آن بروز می کنند عبارتند از: خشکی و گرمی پوست، سرگیجه و گرفتگی عضلات دست یا پا، تحریک پذیری و از دست دادن قدرت تمرکز.
توصیه می شود برای تامین آب مورد نیاز بدن روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. شیر، میوه ها و سبزیجات نیز به تامین مایعات مورد نیاز بدن کمک می کنند.
 
 
منبع: سیمرغ

 

[ چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 ابتکار جالب یک عکاس با قطره های آب – بسیار جالب

ghatre aab (8)

ادامه عکس ها اینجا


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]
عسل بدیعی دار فانی را وداع گفت:
مراسم خاکسپاری بعد از تعطیلات

عسل بدیعی بازیگر سینما و تلویزیون به دلیل ایست قلبی در بیمارستان لقمان دار فانی را وداع گفت. این بازیگر جوان در زمان حیاتش اعضای بدنش را اهدا کرده بود.

 

______________________________________________________________________________

مهدی احمدی تهیه‌کننده باسابقه سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: متاسفانه عسل بدیعی بازیگر جوان سینما و تلویزیون که بر اثر مسمومیت دارویی از روز گذشته در بیمارستان لقمان بستری شده بود، دقایقی پیش در بیمارستان لقمان به دلیل ایست قلبی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. 

وی در ادامه گفت: ایشان در زمان حیات‌شان اعضای بدنشان را اهدا کرده بودند که کارهای مربوط به اهدای اعضاء ایشان در حال انجام است. 

احمدی درباره مراسم خاکسپاری زنده‌یاد بدیعی گفت: هنوز مراسم خاکسپاری قطعی نیست اما احتمالا روز 15 فروردین‌ماه و پس از تعطیلات خواهد بود.

عسل بدیعی متولد سال 1356 در تهران بود و از سال 75 با بازی در «بودن یا نبودن» ساخته کیانوش عیاری فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد. وی روز گذشته به دلیل مشکل تنفسی در بیمارستان لقمان بستری شده بود که دچار مرگ مغزی شد و دقایقی پیش، درگذشت. 

پی نوشت : ما هم به نوبه خود این ضایعه را به خانواده ایشان و اهل سینما تسلیت میگوییم و از خداوند متعال علو درجات را برای ایشان مسئلت داریم

روحش شاد و یادش گرامی

[ دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

به ملازمان سلطان که رساند این دعا را

که به شکر پادشاهی ز نظر مران گدا را

ز رقیب دیوسیرت به خدای خود پناهم

مگر آن شهاب ثاقب مددی دهد خدا را

مژه سیاهت ار کرد به خون ما اشارت

ز فریب او بیندیش و غلط مکن نگارا

دل عالمی بسوزی چو عذار برفروزی

تو از این چه سود داری که نمی‌کنی مدارا

همه شب در این امیدم که نسیم صبحگاهی

به پیام آشنایان بنوازد آشنا را

چه قیامت است جانا که به عاشقان نمودی

دل و جان فدای رویت بنما عذار ما را

به خدا که جرعه‌ای ده تو به حافظ سحرخیز

که دعای صبحگاهی اثری کند شما را

غزل های عاشقانه حافظ

[ شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 کلیپ زیبا از حرکات زیبای مسی

حجم : 11.3 مگابایت

مدت کلیپ : 3:42 ثانیه


DOWNLOAD

[ شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 باران خیلی تند می آمد. بهم گفت « من می رم بیرون» گفتم « توی این هوا کجا می خوای بری؟» جواب نداد. اصرار کردم . بالاخره گفت « می خوای بدونی؟ پاشو تو هم بیا. » با لندروز شهرداری راه افتادیم توی شهر. نزدیکی های فرودگاه یک حلبی آباد بود. رفتیم آنجا. توی کوچه پس کوچه هایش پر از آب و گل و شل. آب وسط کوچه صاف می رفت توی یکی از خانه ها. در خانه را که زد، پیرمردی آمد دم در. ما راکه دید، شروع کرد به بد و بی راه گفتن به شهردار. می گفت « آخه این چه شهردایه که ما داریم؟ نمی آد یه سری به مون بزنه ، ببینه چی می کشیم.» آقا مهدی بهش گفت «خیله خب پدرجان . اشکال نداره . شما یه بیل به ما بده، درستش می کنیم؟» پیرمرد گفت « برید بابا شماهام! بیلم کجا بود.» از یکی از هم سایه ها بیل گرفتیم. تا نزدیکی های اذان صبح توی کوچه ، راه آب می کندیم.

نماز حسابي

[ شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

www.parsnaz.ir - عکس هایی از جملات زیبا و الهام بخش

 

[ شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 استفان کاوی (از سرشناسترین چهره‌های علم موفقیت) احتمالاً با الهام از همین حرف انیشتین است که می‌گوید:« اگر می‌خواهید در زندگی و روابط شخصی‌تان تغییرات جزیی به وجود آورید به گرایش‌ها و رفتارتان توجه کنید؛ اما اگر دلتان می‌خواهد قدم‌های کوانتومی بردارید و تغییرات اساسی در زندگی‌تان ایجاد کنید باید نگرش‌ها و برداشت‌هایتان را عوض کنید .»


او حرفهایش را با یک مثال خوب و واقعی، ملموس‌تر می‌کند:...
« صبح یک روز تعطیل در نیویورک سوار اتوبوس شدم. تقریباً یک سوم اتوبوس پر شده بود. بیشتر مردم آرام نشسته بودند و یا سرشان به چیزی گرم بود و درمجموع فضایی سرشار از آرامش و سکوتی دلپذیر برقرار بود تا اینکه مرد میانسالی با بچه‌هایش سوار اتوبوس شد و بلافاصله فضای اتوبوس تغییر کرد.
بچه‌هایش داد و بیداد راه انداختند و مدام به طرف همدیگر چیز پرتاب می‌کردند. یکی از بچه‌ها با صدای بلند گریه می‌کرد و یکی دیگر روزنامه را از دست این و آن می‌کشید و خلاصه اعصاب همه‌مان توی اتوبوس خرد شده بود.
اما پدر آن بچه‌ها که دقیقاً در صندلی جلویی من نشسته بود، اصلاً به روی خودش نمی‌آورد و غرق در افکار خودش بود. بالاخره صبرم لبریز شد و زبان به اعتراض بازکردم که: «آقای محترم! بچه‌هایتان واقعاً دارند همه را آزار می‌دهند. شما نمی‌خواهید جلویشان را بگیرید؟» مرد که انگار تازه متوجه شده بود چه اتفاقی دارد می‌افتد، کمی خودش را روی صندلی جابجا کرد و گفت: بله، حق با شماست. واقعاً متاسفم. راستش ما داریم از بیمارستانی برمی‌گردیم که همسرم، مادر همین بچه‌ها٬ نیم ساعت پیش در آنجا مرده است. من واقعاً گیجم و نمی‌دانم باید به این بچه‌ها چه بگویم. نمی‌دانم که خودم باید چه کار کنم و ... و بغضش ترکید و اشکش سرازیر شد.»
استفان کاوی بلافاصله پس از نقل این خاطره می‌پرسد:« صادقانه بگویید آیا اکنون این وضعیت را به طور متفاوتی نمی‌بینید؟ چرا این طور است؟ آیا دلیلی به جز این دارد که نگرش شما نسبت به آن مرد عوض شده است؟ » و خودش ادامه می‌دهد که:« راستش من خودم هم بلافاصله نگرشم عوض شد و دلسوزانه به آن مرد گفتم: واقعاً مرا ببخشید. نمی‌دانستم. آیا کمکی از دست من ساخته است؟ و....
اگر چه تا همین چند لحظه پیش ناراحت بودم که این مرد چطور می‌تواند تا این اندازه بی‌ملاحظه باشد٬ اما ناگهان با تغییر نگرشم همه چیز عوض شد و من از صمیم قلب می‌خواستم که هر کمکی از دستم ساخته است انجام بدهم .»
[ شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

سخنانی زیبا از امام علی (ع)

 شكست عدم پیروزی نیست بلكه شكست پیروزی آدم را به تأخیر می اندازد.
هر كه همتش كوچك باشد، فضیلتش از بین برود.
هر گاه جنایتها آشكار شود، بركت ها از میان برود.
ثمره حسادت، بدبختی در دنیا و آخرت است.
تو اگر نیكی كنی خود را گرامی داشته ای و به خودت نیكی كرده ای، اگر بدی كنی خودت را خوار كرده ای و به خودت زیان رسانده ای.
گنجایش هر ظرفی با آنچه در آن نهند، تنگ می شود جز ظرف دانش كه (هر چه در آن نهند) گسترش می یابد
بدهكاری زیاد، راستگو را 
دروغگو می كند و خوش قول را بد قول می كند.
هر كه اطمینان داشته باشد كه آنچه خدا برایش مقدر كرده است به او می رسد، دلش آرام گیرد.
زهد و بی اعتنایی به دنیا، بزرگترین آسایش است.
چه بسیارند عبرتها و چه اندك اند عبرت گرفتن ها!
در انتظار فرج باشید و از رحمت خدا نومید نشوید.
انصاف، برترین خصلت هاست.
هر كه خوراكش كم باشد، اندیشه اش زلال گردد.
شنونده غیبت، مانند غیبت كننده است.
هر كس پاك دامنی و قناعت ارمغان او شد، سرافرازی با او هم پیمان گشت
برترین بخشندگی بخشش در تنگدستی است.
محبوب ترین مؤمن نزد خداوند كسی است كه مؤمن فقیری را در تنگدستی دنیا و گذران زندگی یاری رساند.
خوشا به حال آنكه به بندگان خدا نیكی كند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد.
از گردش روزگار، گوهر مردان آشكار می شود.
از طمع كاری است كه مردان گردن به ذلت و خواری نهند.

[ شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 در این مطلب 10 راه موثر برای ایجاد انگیزه در خود را برایتان نام برده ایم تا کمک کند از استعدادها و توانایی های درونی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.هیچ کس نمی تواند به فرد دیگری انگیزه بدهد. تنها کاری که دیگران می کنند تشویق ما برای انجام دادن کارهاست. این خود انسان است که بهترین مشوق و انگیزه دهنده برای خودش است.

 
1 - همیشه در آسایش و آرامش نباشید
از اینکه کمی به خود سختی دهید نهراسید. بزرگ ترین مانع برای رسیدن به استعدادهای درونی همین راحت طلبی است. اتفاق های مهم زمانی رخ می دهند که شما کمی هم تلاش و سختی را تحمل کنید.
2 - از اشتباه کردن نهراسید
عقل به ما کمک می کند تا اشتباه نکنیم و در نتیجه هزاران اشتباه به وجود می آید.
3 - فکر خود را به مسایل معمولی محدود نکنید
سعی کنید بزرگ و وسیع فکر کنید.
4 - شاد بودن را در زندگی خود انتخاب کنید
افراد شاد همیشه انگیزه بیشتری برای انجام امور دارند. شادی حق مسلم شماست و آن را با چیز دیگری عوض نکنید.
5 - حداقل یک ساعت در روز را به خودشناسی اختصاص دهید
کتاب های مفید مطالعه یا موسیقی الهام بخش گوش کنید. رانندگی بهترین فرصت برای گوش کردن به کتاب های صوتی در مورد پرورش روح و خودشناسی است.
6 - به خود یاد بدهید که کاری که آغاز کرده اید را باید تمام کنید
بسیاری از ما پیش از پایان یک کار یا انجام یک تصمیم، سراغ کار دیگری می رویم. این خوب نیست. همیشه کارهای خود را تمام کنید.
7 - در حال زندگی کنید
وقتی در گذشته ها گیر کرده اید یا در آینده ای که نیامده سیر می کنید، نمی توانید از لحظه های کنونی خود استفاده و تصمیمات درست اتخاذ کنید.
8 - خود را مجبور کنید تا از زندگی لذت ببرد
لذت بردن بهترین شغل بهشت است.
9 - وقتی درمانده می شوید یا شکست می خورید، هرگز عقب نشینی نکنید
شاید موفقیت در چند قدمی شما ایستاده باشد.
10 - همیشه آرزوهای بزرگ در سر بپرورانید
اگر چیزی فراتر از سطح انتظار باشد ما همه تلاش خود را می کنیم تا آن آرزو و خواسته را برآورده کنیم.
ناراحتی بزرگ زندگی در رنجی که می کشیم نیست در چیزهایی است که از دست می دهیم. بنابراین سعی کنید هیچ چیز را از دست ندهید. ما باید همیشه و در هر لحظه آماده باشیم تا بتوانیم کسی که هستیم را قربانی کسی کنیم که می خواهیم باشیم
[ شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

  60 درصد از شهر مانیل زیر سیلاب
عکسهای برگزیده سال 1391

ادامه عکس ها اینجا


ادامه مطلب
[ شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]
از میان اشک ها، خندیده می‌آید کسی
خواب بیداری ما را دیده، می‌آید کسی
با ترنم با ترانه با سروش سبز آب
از گلوی بیشه خشکیده، می‌آید کسی…
اللهم عجل لولیک الفرج
[ پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 

اشتباهات داور کره اي برد را از ايران گرفت


کارشناس داوري کشورمان گفت: داور کره اي به اشتباه گل صحيح ايران را خطا اعلام کرد و يک پنالتي اشتباه به ضرر تيم ملي اعلام کرد.


 

علي خسروي در خصوص عملکرد لي مينهو داور کره اي ديدار کويت و ايران ضمن بيان مطلب فوق گفت: بلايي که چندي پيش اين داور سر سپاهان آورد در اين بازي سر تيم ملي آورد و قضاوت او يکي از دلايل عمده از دست دادن پيروزي توسط تيم ملي ايران بود.

وي در مورد دليل اين صحبتش اظهار داشت: پنالتي را مهاجم کويت از داور گرفت در حالي که اصلاً در آن صحنه خطاي پنالتي رخ نداد. گل دوم ايران هم که توسط رضا قوچان نژاد به ثمر رسيد به اشتباه توسط داور مردود اعلام شد.

به گزارش مهر، کارشناس داوري ايران اضافه کرد: من نمي گويم اين داور کره اي اشتباهاتش تعمدي بود اما او در تشخيص خطاها اکثراً دچار اشتباه مي شود. اين در شرايطي است که اين داور جزو داوران اليت آسيا و کانديداي قضاوت در جام جهاني است.

[ پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 بهترین جوک های قومی...

 

 

جك با حال

 

یک روز یه ترکه

اسمش ستارخان بود، شاید هم باقرخان..؛
خیلی شجاع بود، خیلی نترس..؛
یکه و تنها از پس ارتش حکومت مرکزی براومد، جونش رو گذاشت کف دستش و سرباز راه مشروطیت و آزادی شد، فداکاری کرد، برای ایران، برای من و تو، برای اینکه ما تو این مملکت آزاد زندگی کنیم
یه روز یه رشتیه..
اسمش میرزا کوچک خان بود، میرزا کوچک خان جنگلی؛
برای مهار کردن گاو وحشی قدرت مطلق شاه تلاش کرد، برای اینکه کسی تو این مملکت ادعای خدایی نکنه؛
اونقدر جنگید تا جونش رو فدای سرزمینش کرد
یه روز یه لره…
اسمش کریم خان زند بود، موسس سلسله زندیه؛
ساده زیست، نیک سیرت و عدالت پرور بود و تا ممکن می شد از شدت عمل احتراز می کرد

یه روز یه قزوینی یه…
به نام علامه دهخدا ؛
از لحاظ اخلاقی بسیار منحصر بفرد بود و دیوان پارسی بسیار خوبی برای ما بر جا نهاد.

یه روز ما همه با هم بودیم…، ترک و رشتی و لر و اصفهانی
تا اینکه یه عده رمز دوستی ما رو کشف کردند و قفل دوستی ما رو شکستند… ؛
حالا دیگه ما برای هم جوک می سازیم، به همدیگه می خندیم!!! و اینجوری شادیم
این از فرهنگ ایرانی به دور است. آخه این نسل جدید نسل قابل اطمینان و متفاوتی هستند
پس با همدیگه بخندیم نه به همدیگه آنقدر این مطلب را بفرستیم و بخوانیم تا عادت های قجری در خندیدن به هموطن ( آنکه در دیده ما جا دارد ) در ما بمی رد و با هم یکی باشیم مثل همیشه، مثل زمان های سختی و مثل زمان های جشن و
افتخار.

 

[ پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

کاریکاتور تلخ : فرزند نمونه...

فرزند نمونه

 

[ پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 محققان با بررسی ژنتیکی 26 داوطلب که کمبود خواب داشتند دریافتند خواب کافی تاثیر زیادی روی کارکرد بیش از 700 ژن در بدن دارد. افرادی که در طول شب نمی خوابند بیش از دیگران دچار خستگی بی حوصلگی ضعف بی حالی سردرد و استرس می شوند  

خواب کافی، رژیم غذایی سالم و ورزش سه عامل مهم در تندرستی افراد است و با نادیده گرفتن هر کدام فرد در معرض بیماری های مختلف جسمی روحی و روانی می شود.
بر اساس نتایج پژوهش های کاهش زمان خواب شبانه ( کمتر از 6 ساعت) اشتباه بزرگی است که افراد به بهانه مشغله کاری دچار می شوند و ادامه این روند به مرور زمان قدرت حافظه را کاهش می دهد و روی عملکرد مغز تاثیر منفی می گذارد.
خواب کم همچنین پوست صورت را زود پیر می کند و باعث به وجود آمدن چین و چروک در پوست می شود

 

 

[ پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 غلامي کنار پادشاهي نشسته بود. پادشاه خوابش مي آمد، اما هر گاه چشمان خود را مي بست تا بخوابد، مگسي بر گونه او مي نشست و پادشاه محکم به صورت خود مي زد تا مگس را دور کند.


مدتي گذشت، پادشاه از غلامش پرسيد:«اگر گفتي چرا خداوند مگس را آفريده است؟» غلام گفت: «مگس را آفريده تا قدرتمندان بدانند بعضي وقت ها زورشان حتي به يک مگس هم نمي رسد.»
 

[ پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 لحظه‌ های با تو بودن … از عمرم حساب نمی شوند
از آخرتم حساب می شوند ، از بهشت . . .
.
.
.
خون می چکد از تیغ نگاهی که تو داری
فریاد از آن چشم سیاهی که تو داری
هرچند گلی نیست به خوش چشمی نرگس
در خواب ندیده است نگاهی که تو داری . . .


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:, ] [ ] [ ali ]
صفحه قبل 1 ... 10 11 12 13 14 ... 146 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 307
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 481
بازدید ماه : 26515
بازدید کل : 306993
تعداد مطالب : 4364
تعداد نظرات : 1580
تعداد آنلاین : 1

فروش بک لینکطراحی سایتعکس