عشقانه ها
سایت تفریحی فرهنگی مذهبی دانلود و...
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشقانه ها و آدرس ela86.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

مسؤول بخش دياليز و كليه بيمارستان حجتي اصفهان گفت: بهترين توصيه براي افرادي كه كليه سنگ‌ساز دارند مصرف 2 ليتر مايعات در شبانه‌روز به خصوص خوردن آب قبل از خواب است.
دكتر مهدي اذاني در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، در خصوص سنگ‌هاي كليه اظهار كرد: بيماري سنگ كليه و مجاري ادراري بيشتر زمينه ژنتيك و ارثي دارد ولي در افرادي كه مدت‌ها بي‌حركت باشند مي‌تواند اين بيماري بروز كند. 
وي ادامه داد: سختي آب نمي‌تواند عامل بيماري سنگ كليه شود چون آنزيم‌هايي در دستگاه گوارش وجود دارد كه باعث از بين رفتن سختي آب مي‌شود. 
اين فوق تخصص كليه افزود: حدود 80 درصد سنگ‌ها از نوع كلسيم و اكسالات كلسيم و 15 درصد سنگ‌هاي اورانيكي و اسيد اوريكي و 5 درصد بقيه ساير سنگ‌هاست و تشخيص نوع سنگ مي‌تواند درمان بيماري را راحت‌تر كند. 
دكتر اذاني در خصوص مصرف ويتامين‌ها براي جلوگيري از سنگ كليه به ايسنا گفت: مصرف زياد ويتامين A و C باعث افزايش سنگ‌سازي و كمبود ويتامين B6 باعث ايجاد سنگ كليه مي‌شود ولي مصرف اين ويتامين از ايجاد سنگ‌هاي اگسالاتي جلوگيري مي‌كند. 
وي به نحوه درمان بيماري سنگ كليه اشاره و اظهار كرد: بر حسب محل تشكيل سنگ در مثانه يا كليه نحوه درمان آن متفاوت است ولي تا زماني كه سنگ در كليه‌ها باشد هيچ مشكلي به وجود نمي‌آيد و در حال حاضر با خوردن سنگ آن را درمان مي‌كنند ولي اين روش عوارض زيادي به همراه داشته و باعث نابودي بافت‌هاي كليه مي‌شود. 
اين نفرولوژيست خاطرنشان كرد: مصرف 2 ليتر آب در طول شبانه‌روز براي درمان سنگ‌هاي اكسالاتي و مصرف يك قرص B6 در روز از بروز سنگ‌هاي اوراكي و اسيد اوريكي جلوگيري مي‌كند. 
وي در پايان تصريح كرد: منشاء بيماريهاي كليوي در درجه اول ديابت و بعد فشار خون و عفونت‌هاي استرپتوكوكي گلو، سنگ‌سازي كليه‌ها،‌عفونت‌هاي دستگاه ادراري و بيماري‌هاي ارثي كليه است كه با كنترل اين موارد مي‌توان از سنگ سازي كليه جلوگيري كرد. 

[ چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

توصیه های بهداشتی همراه آنتی بیوتیک ها ماست بخورید
متخصصان علوم تغذیه، مصرف روزانه ماست به ویژه هنگام درمان با آنتی بیوتیک را به افراد توصیه می کنند. 
میترا زراتی کارشناس ارشد تغذیه و استاد دانشگاه ضمن بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایسنا واحد علوم پزشکی ایران گفت: در دستگاه گوارش انسان باکتری هایی زندگی می کنند که وجود آنها برای سلامت فرد بسیار مهم و ضروری است زیرا این باکتری ها مسؤول تولید برخی از ویتامین های گروه B از جمله ویتامین B12 و همچنین ویتامین K است. 
وی ادامه داد: هنگامی که فردی به دلیل وجود عفونتی در بدن از آنتی بیوتیک استفاده می کند، آنتی بیوتیک به باکتری های روده ای آسیب می رساند؛ در نتیجه تولید ویتامین های گروه B در فرد دچار اختلال می شود. 
وی خوردن ماست را در زمان مصرف آنتی بیوتیک درحل این مشکل مؤثر دانست و به ایسنا گفت: ماست به دلیل اینکه بطور طبیعی حاوی باکتری های مفید از دو خانواده استرپتوکوکسی و لاکتوباسیل است، رشد باکتری های مفید روده ای را افزایش داده و در نتیجه منجر به حفظ سلامت روده به ویژه در زمانی که فرد آنتی بیوتیک مصرف می کند، می شود. 
لازم به یادآوری است والدین مصرف ماست را در طول درمان آنتی بیوتیکی فرزندانشان هرگز فراموش نکنند. 

[ سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

سطح پايين قند خون بعد از يک وعده ي غذايي مي تواند به دليل يکي از موارد زير باشد:
1- انسولين بيش از حد نياز
پانکراس افراد مبتلا به ديابت نوع يک، توانايي توليد انسولين را از دست داده است. اين توضيح نشان مي دهد که اين افراد براي تنظيم و کنترل قند خون شان به دريافت منظم انسولين نياز حياتي دارند. ديابتي ها اغلب اوقات يک دوز مختصري از انسولين را بايد موقع صرف غذا استفاده نمايند؛ حال اگر اين دوز بالاتر از حد طبيعي باشد ممکن است موجب افت شديد قند خون شود؛ حتي بعد از يک وعده ي غذايي.
در مورد افرادي که ديابتي نيستند، کاهش قند خون بعد از يک وعده ي غذايي مي تواند نشان دهنده ي فعاليت بيش از حد پانکراس باشد؛ شرايطي که تحت عنوان "هايپرانسولينميا" ناميده مي شود.
2- فقدان کربوهيدرات:
غذاهاي مختلف ميزان کربوهيدرات شان بسيار متغير است. مثلا موز تقريبا دو برابر هندوانه کربوهيدرات دارد، در حالي که برنج مي تواند تا 6 برابر بيشتر از کدو تنبل کربوهيدرات داشته باشد.
يک برنامه ي غذايي متعادل بايد حاوي يک منبع کربوهيدراتي باشد، مثلا سيب زميني، نان، ماکاروني، برنج و لوبياها در ميان ديگر غذاها بيشتر به چشم بخورد.
فردي که يک رژيم فقير از کربوهيدرات را دريافت مي کند ممکن است کاهش سطح قند خون را حتي بعد از يک وعده ي غذايي، تجربه کند.
3- وجود تومور در لوزالمعده:
اگر فردي با ميزان انسولين طبيعي، قند خون پاييني بعد از صرف يک وعده ي غذايي غني از کربوهيدرات داشته باشد، اين مي تواند نمايانگر وجود تومور در پانکراس وي باشد.
سرطان قسمت انسولين ساز پانکراس معمولاً خوش خيم و بي خطر است، به اين معني که رشد خيلي وسيعي نمي کند و ديگر اين که به ديگر قسمت هاي بدن پخش و گسترده نمي شود. 

[ دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

7 اشتباه رایج درباره بهداشت مو

افسانه اول: کوتاه‌کردن زود به زود موها باعث می‌شود موها سریع‌تر رشد کنند.
واقعیت: موهای شما در هر ماه، 1 تا 5/1 سانتی‌متر رشد می‌کند، چه آنها را قیچی کنید و چه به حال خود رهایشان کنید. البته ممکن است در تابستان موها اندکی سریع‌تر رشد کنند ولی شما نمی‌توانید با کمک قیچی آرایشگری کاری بکنید که سرعت رشد موهایتان افزایش یابد. در واقع، کوتاه‌کردن موها یک کار انجام می‌دهد: انتهای خراب و دو شاخه موهایتان را حذف می‌کند و باعث می‌شود موهایتان ظاهر بهتری پیدا کنند.
افسانه دوم: اگر یک موی سفید را بکنید، به جای آن دو سه تار موی سفید جدید درمی‌آید.
واقعیت: اگرچه این مطلب یک افسانه است و حقیقت ندارد ولی کندن موها عادت بدی است. کندن موها به ریشه آنها آسیب می‌زند و باعث ایجاد عفونت یا اسکار (جوشگاه) می‌شود، یعنی جای آن باقی مانده و مویی در آنجا رشد نمی‌کند.
افسانه سوم: شستشوی موها با آب سرد پس از شامپو زدن، باعث درخشندگی موها می‌شود
واقعیت: این کار ممکن است خواب را از سر شما بپراند ولی تاثیری در درخشندگی موهای شما ندارد.
افسانه چهارم: برای اینکه موهایتان واقعا تمیز شود، باید چند بار آنها را شامپو بزنید و بشویید.
واقعیت: یک بار شامپوزدن و شستشوی درست هم همین کار را می‌کند.
افسانه پنجم: اگر در روز 100 بار موهایتان را برس بزنید، برای موها خیلی مفید است.
واقعیت: برس زدن فقط برای این است که به موها حالت بدهید. برس‌زدن زیادی، موها را از فولیکو‌ل‌های‌شان بیرون می‌کشد و تارهای مو را ضعیف می‌کند. همچنین برای موهای چرب، مناسب نیست چون موجب چرب شدن بیشتر مو می‌شود.
افسانه ششم: با کمک برخی محصولات آرایشی، می‌توان انتهای دو شاخه موها را ترمیم کرد.
واقعیت: وقتی موها دو شاخه می‌شوند، دیگر این اتفاق افتاده و تنها کاری که شما می‌توانید انجام دهید، این است که قیچی را بردارید و آنها را ببرید. البته برخی آرایشگران با کمک مواد آرایشی خاصی که حاوی موم هستند، کاری می‌کنند که انتهای دوشاخه موها به هم چسبیده و کمتر جلب توجه کند. اما عقل می‌گوید که همان قیچی‌کردن، کار راحت‌تری است.
افسانه هفتم: استرس باعث ریزش موها می‌شود.
واقعیت: موهای شما همیشه در حال ریزش هستند و به‌طور طبیعی روزانه 50 تا 120 تار موی شما می‌ریزند ولی این امکان وجود دارد که وقتی شما به طرز وحشتناکی دچار استرس هستید (یعنی یک چیزی در حد طلاق گرفتن یا از دست دادن شغل) چند تار مو بیشتر بریزد. البته بارداری و مصرف برخی آنتی‌بیوتیک‌ها هم همین اثر را دارند ولی مهم این است که بعد از گذشت چند هفته، وقتی اوضاع رو به راه شد، این موها دوباره رشد می‌کنند. 

[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

يادمان باشد
به دل كوزه آب
كه به آن سنگ شكست
بستى ازروى محبت بزنيم
تا اگرآب در آن سينه پاكش ريزد
آبرويش نرود
يادمان باشد فردا, نازگل را بكشيم
حق به شب بو بدهيم
ونخنديم دگر, به تركهاى دل هرگلدان
و به انگشت نخى خواهيم بست
تافراموش نگردد فردا
زندگى شيرين است 

[ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

چه کسی نياز به انجام آزمايش HIV دارد؟

در صورتی که شما سابقه انجام هر کدام از رفتارهای خطرناک زير را داشته ايد٬ نياز به انجام آزمايش HIV دارید:
* استفاده از سوزن و سرنگ مشترك در اعتياد تزريقی (‌حتی برای يك بار)
* ابتلاء به بيماری های آميزشی (مثل سوزاك، سيفليس، تبخال و زگيل تناسلی)
* با فرد آلوده به HIV تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته ايد.
* با فرد تزريق كننده مواد مخدر (حتی همسر) تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته ايد.
* با فرد دارای سابقه ابتلاء به بيماريهای آميزشی تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته ايد.
* بدون اطلاع از سابقه ابتلاء فردی به بيماريهای آميزشی تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته ايد.
* با فرد دارای سابقه روابط جنسی با مردان يا زنان ديگر تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته ايد.
* با فرد دارای سابقه روابط جنسی با نوع همجنس تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته ايد. (خصوصاً اگر رابطه بين دو مرد بوده و در اين رابطه وی مفعول بوده باشد.)
* با فردی كه در نواحی پر خطر زندگی می كند، تماس جنسی "حفاظت نشده" داشته ايد. (مناطقی كه در آن آمار ميزان افراد آلوده به HIV زياد می باشد. مثلاً بعضی كشورهای آفريقايی، کشورهای تازه استقلال يافته روسيه، افغانستان و كشورهای ناحيه خليج فارس)
* استفاده از مشروبات الكلی و مواد مخدر قبل از تماس جنسی (ترياك، هروئين، قرص اكستاسی، حشيش، گرس و .... )
* سابقه تجاوز و سوء استفاده جنسی قرار گرفتن 

[ شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

روزي ملا نصرالدين دست بچه اي را گرفته وارد سلماني شد و به سلماني گفت چون من تعجيل دارم اول سر مرا بتراش بعد موهاي بچه را بزن. سلماني هم تقاضاي او را انجام داد پس از اصلاح عمامه را برداشت و رفت و گفت تا چند دقيقه ديگر برمي گردم. سلماني سر طفل را هم اصلاح كرد و خبري از آمدن ملا نشد. سلماني رو به طفل نمود گفت پدرت نيامد. بچه گفت او پدرم نبود. گفت پس كه بود؟ گفت مردي بود كه در كوچه به من گفت بيا برويم دو نفري مجانا اصلاح كنيم. 

[ شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

متخصصان شش دلیل مهم برای ضرورت خواب خوب دارند. اگر کم خواب هستید ، احتمالا مشکلاتی وجود دارد که باید به رفع آن بپردازید.
«هلث دی» ، نتایج یک مطالعه را در زمینه دلائل ضرورت خواب کافی به صورت زیر ارائه می کند:
- کمک به یاد آوری : خواب به قوه یادگیری و حافظه کمک می کند. در حال خواب مغز اطلاعات جدید را به حافظه می سپارد تا از طریق فرآیندی به نام تقویت حافظه بیاد آورده شود.
- برای لاغر ماندن: کم خوابی مزمن ممکن است با تاثیر بر راهی که بدن کربوهیدرات ها را فرآیند و ذخیره می کند ، و با تغییر سطوح هورمون هایی که اشتها را کنترل می کنند ، باعث اضافه وزن شود.
- سالم ماندن: اگر طی شب خواب کافی نداشته باشید احتمال بیشتری وجود دارد که در طول روز خواب آلود باشید که این هم خطر افتادن و اشتباهاتی مانند تصادفات رانندگی و خطای کار راافزایش می دهد.
- شاد ماندن: کمبود خواب می تواند منجر به کج خلقی ، بی حوصلگی ، مشکل در تمرکز ، و بداخلاقی شود. همچنین باعث خستگی و مانع انجام فعالیت هایی می شود که از آن لذت می برید.
- حفظ سلامت قلب: تحقیقات نشان میدهد که بین اختلالات جدی خواب و هایپرتنشن (فشار خون بالا) ، افزایش سطوح هورمون استرس ، و بی نظمی ضربان قلب ارتباط وجود دارد.
- حفظ توان بدنی: کمبود خواب سیستم ایمنی را تضعیف می کند. 

[ جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

خدای مهربون رو شکر میکنم
برای فرزندم که از شستن ظرفها شکایت دارد
و این یعنی خونه مونده و تو خیابون ول نیست.
———————————————–
برای شلوغی و کثیفی خانه بعد از مهمانی
چون یعنی دوستانی دارم که پیشم میان.
———————————————–
برای لباسهایی که کمی برام تنگ شدن
چون یعنی غذا برای خوردن دارم.
———————————————–
برای کوه لباسهایی که باید شسته و اتو بشوند
چون یعنی رختی برای پوشیدن دارم.
———————————————–
برای کوفتگی و خستگی عضلاتم آخر روز
چون یعنی قادر بودم که سخت کار کنم.
———————————————–
برای زنگ ساعتی که صبح مرا از خواب بیدار میکند
چون یعنی هنوز زنده هستم.
———————————————–
و خدا را شکر میکنم برای همکاران ودوستان مهربونی که دارم
چون باعث میشوند کار وزندگی برایم با انگیزه،جالب و خوب باشد.

[ جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

استفاده از تلفن همراه مي‌تواند موجب سردردهاي عصبي شود

گزارش‌هايي از افزايش فراواني تومورهاي مغزي و تشنجات صرعي بدنبال استفاده از تلفن همراه وجود دارد. 
به نوشته يك مقاله، به نظر مي‌رسد استفاده از تلفن همراه مي‌تواند باعث ايجاد و يا تشديد دردهاي نوالژيك سر و صورت و سردردهاي عصبي شود. 
رضا رياسي" از دانشگاه علوم پزشكي خراسان جنوبي در مقاله خود نوشت: احتمال ايجاد كمر درد با علائم راديكولر در مسير عصب سياتيك بدنبال استفاده از تلفن همراه به خصوص در افرادي كه دستگاه موبايل را روي كمربند خود مي‌بندند وجود دارد احتمالا اين عوارض از طريق الكترو مغناطيسي ايجاد شده در اطراف دستگاه موبايل مي‌باشد كه مي‌تواند باعث القاء جريان الكتريكي در مسير يك يا چند عصب محيطي يا آزادسازي كوانتاي حاوي نوروترانسميترهاي محرك حس درد باشد. 
در اين مقاله سه مورد از عوارض استفاده از تلفن همراه گزارش شده است كه شامل يك مورد نورالژي عصب تري ژموي يك طرف و دو مورد سردرد يكي به تيپ ‪ Tensin‬و ديگري تيپ ‪ Cluster‬مي‌باشد كه بصورت واضح با استفاده از موبايل ايجاد مي‌شود. 
اين مقاله در سيزدهمين كنگره بين‌المللي بيماري‌هاي مغز اعصاب و الكتروفيزيولوژي باليني ايران ارائه شده است. 

[ پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

بعد از غذا 7 کار ممنوع

1- آب ننوشید: بلافاصله بعد از صرف غذا آب خوردن سبب رقیق شدن شیر معده می شود بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا آب ننوشیم.

2- سیگار نکشید: به طور کلی سیگار نکشید. اما سیگار کشیدن بعد از غذا گناه نابخشودنی به حساب می آید. سیگار محیط معده را اسیدی می کند افراد سیگاری نیم ساعت بعد از غذا سیگار بکشند.

3- میوه نخورید: از عادات بد ما میوه خوردن بعد از صرف غذا است بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا میوه نخورید چون سبب نفخ معده می شود البته میوه پخته اشکالی ندارد.

4- حمام نکنید: حداقل نیم ساعت فاصله قرار دهید به ویژه حمام داغ توصیه نمی شود زیرا در جریان خون در اطراف معده اختلال ایجاد می کند و بر هضم غذا اثر منفی می گذارد.

5- راه نروید: حداقل نیم یا یک ساعت بعد از صرف غذا پیاده روی طولانی نکنید چون هضم غذا بهتر صورت می گیرد.

6- نخوابید: در مورد خوابیدن تأکید اکید می شود که حداقل 2 ساعت بعد از خوردن غذا انجام نشود بنابراین شام خوردن در آخر شب کار بسیار اشتباهی است.

7- چای ننوشید: در میهمانی ها هنوز غذا تمام نشده چای جلوی میهمان می گذاریم چای می تواند محیط معده را اسیدی کند و تأثیر منفی بر مواد معدنی معده بگذارد بعد از غذا مایعات با نیم ساعت تا یک ساعت فاصله مصرف شود. 

[ چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

اگر حسابی اعصاب‌تان به هم ریخته، موز بخورید
زمانی كه دیدید دكمه‌های لباس‌تان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یك موز متوسط 105 كالری و فقط 14 گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر كرده و قند خون را به شكل ملایمی بالا می‌برد. در ضمن همین موز 30 درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند. این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندكی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد.

گر می‌خواهید کلیه تان سنگ نسازد، زرد‌آلود بخورید
هشت عدد زرد‌آلوی خشك حاوی 2 گرم فیبر و فقط 3 میلی‌گرم سدیم و 325 میلی‌گرم پتاسیم است كه همه این‌ها كمك می‌كنند مواد معدنی در ادرار تجمع پیدا نكرده و از تشكیل سنگ‌های اگزالات كلسیم جلوگیری شود. این سنگ‌ها شایع‌ترین نوع سنگ‌های كلیوی هستند. برای در امان ماندن از سنگ كلیه به‌خصوص اگر سابقه‌اش را دارید بقیه میان وعده‌ها را حذف كنید و برگه زردآلو بخورید. 

اگر می‌ترسید سرطان معده بگیرید، كلم بخورید
مطالعه‌ای كه در سال 2002 در دانشگاه جانز‌هاپكینز صورت گرفته نشان داده، یك تركیب بسیار قدرتمند موجود در كلم به نام سولفورافان، هلیكو‌باكتر پیلوری(باكتری عامل زخم معده و روده) را پیش از ورود به دستگاه گوارش تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد و از كار می‌اندازد و حتی شاید در پیشگیری از ایجاد سرطان‌های دستگاه گوارش هم موثر باشد. یك فنجان پر از كلم 34 كالری دارد و 3 گرم فیبر و 75 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌كند.

اگر دچار سوزش معده هستید، چای بابونه بخورید
چای بابونه باعث بهبود التهاب، اسپاسم و گاز دستگاه گوارش می‌شود. 2 قاشق چای‌خوری بابونه را به‌مدت 20 دقیقه در آب جوش دم كنید و كمی كه خنك شد میل كنید. برای برطرف شدن این مشكل لازم است چند بار در روز چای بابونه بخورید.

[ سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

نگاهی به غذاهایی که افراد سالم می‌خورند
بدون شک افرادی را دیده‌اید که پوست خوش آب و رنگی دارند و همیشه سالم و سرحال به نظر می‌رسند. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید شاید این سلامت مربوط به تغذیه‌ی آن‌ها باشد؟ آیا هیچ وقت کنجکاو نشده‌اید بدانید این افراد چه مواد غذایی مصرف می‌کنند که همیشه سالم و سرحال هستند؟ در این مقاله قصد داریم راز نشاط و سلامت این افراد را فاش کنیم. با ما همراه شوید تا بدانید افراد سالم چه می‌خورند؟

ماهی آزاد
متخصصان تغذیه معتقدند ماهی آزاد در مقایسه با انواع ماهی‌های دیگر دارای ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 بیشتری است.
از این گذشته آماده کردن و پخت آن نیز بسیار ساده و راحت است. پس برای حفظ سلامت خود از این ماهی خوشمزه غافل نشوید. 

آرد گندم کامل 
آرد گندم کامل در مقایسه با آرد سفید غنی شده حاوی چهار برابر فیبر و رویِ بیشتر، دو برابر کلسیم بیشتر و شش برابر منیزیم بیشتر است.
برای مصرف کودکان توصیه می‌شود این آرد را به میزان مساوی با آرد سفید مخلوط کرده و در تهیه کیک و پنکیک کودکان استفاده کنید. برای جلوگیری از ترشیدن آرد، آن ‌را در یخچال نگهداری کنید.

آب انار
البته آب انار طرفداران زیادی دارد. اگر چه ممکن است آب انار نسبت به آب میوه‌های دیگر کمی گران‌تر باشد اما باید بگوییم که این آب میوه خوش‌رنگ و خوش‌طعم، آنتی اکسیدان‌های بیشتری هم دارد.

فلفل دلمه ای قرمز
متخصصان معتقدند که در بین مواد غذایی مختلف فلفل دلمه‌ای قرمز یک سوپراستار است.
فلفل دلمه‌ای قرمز کم کالری است و منبع فوق‌العاده‌ی ویتامین C و بتاکاروتن و همچنین فولات یا همان اسید فولیک است.
این فلفل را می‌توانید به صورت خام میل کنید یا نگینی خردش کرده و به غذاهای سرخ کرده‌تان اضافه کنید.

گلابی
گلابی یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های تابستانی است که بیشترین میزان فیبر را دارد.
متخصصان بر این عقیده‌اند که گلابی به طور متوسط پنج گرم فیبر برای بدن تأمین می‌کند. گفتنی است که زن‌ها روزانه به 25 گرم فیبر نیاز دارند. در هر حال از این میوه غافل نشوید. حتی می‌توانید ورقه ورقه‌اش کرده و به سالاد میوه و سبزیجات‌تان اضافه‌اش کنید.

آب پرتقال
امروزه انواع مختلف آب پرتقال به بازار عرضه می‌شود: آب پرتقال‌هایی که حاوی امگا 3، کلسیم و ... است.
متخصصان توصیه می‌کنند آب پرتقال‌های غنی شده از کلسیم و ویتامین D مصرف کنید.

شیر سویا
شیر سویا سرشار از فیبر بوده و برای بدن بسیار مفید است. شیر سویا به صورت غنی شده نیز وجود دارد یعنی اینکه ویتامین D و B12 به آن افزوده می‌شود. باید بگوییم که هر فنجان شیر سویا حاوی نه گرم پروتئین است. 

[ یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

مصرف بي‌رويه استامينوفن خطر ابتلا به آسم و بيماريهاي ريوي را افزايش مي‌دهد

مصرف دايم و بدون تجويز مسكن استامينوفن خطر ابتلا به آسم و بيماري مزمن گرفتگي ريوي را افزايش داده و در صورت مصرف روزانه باعث آسيب فعاليت ريه‌ها مي‌شود. در اين تحقيقات كه از سوي موسسه ملي پژوهشي آزمايشي بهداشت و تغذيه دانشگاه ناتينگهام انگليس صورت گرفته است، محققان حدود 13 هزار و 500 آمريكايي را طي سالهاي 1988 تا 1994 از نظر ميزان مصرف آسپرين، استامينوفن و ايبوپروفن مورد مطالعه قرار دادند. به گفته اين محققان، مصرف دوز بالاي استامينوفن ميزان يك آنتي‌اكسيدان «گلوتاتيون» را در بافت شش‌ها كاهش مي‌دهد كه اين امر منجر به آسيب ريه بروز بيماريهاي تنفسي و آسم مي‌شود. در اين مطالعات در مورد ساير مسكن‌ها از جمله آسپرين و ايبوبروفن اين نتايج به دست نيامد. شايان ذكر است، نتايج اين مطالعات در مجله آمريكايي طب تنفسي و مراقبت‌هاي حياتي منتشر شده است. 

[ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

1. موهای خود را بیش از یکبار در شبانه روز شانه نکنید.مراقب ورود شوره سر (حتی بصورت نامرئی) به چشمها و مجرای تنفسی خود باشید. 
2. هنگام دویدن و راه رفتن سر خود را بالا نگهدارید. هنگام نشستن و خوابیدن برعکس سر خود را پایین نگهدارید. 
3. توجه بیش از حد به وزن، سودمند نیست. بدن انسان قادر است بصورت خودکار میزان ورودی، جذب و میزان دفع را تنظیم نماید و اشتهای طبیعی نیز متناسب با آن میباشد. هرچه قدر دوست دارید بخورید. 
4. اگر نیاز مالی ندارید، لازم نیست روزی 8 ساعت کار کنید. بهترین تعداد ساعات کاری بین 5 الی 6 ساعت میباشد. 
5. هرگز پشت مانیتور (های قدیمی) که روشن هستند قرار نگیرید. ضرر آنها از خیلی از دستگاههای عکسبرداری بیشتر است. 
6. ورزش و تحرک در ابتدای صبح نه تنها سودمند نیست بلکه خطرناک نیز هست. سعی کنید آن را در حداقل 3 ساعت بعد از بیداری و یا عصر انجام دهید. 
7. توجه بیش از حد به امور سیاسی، ورزشی و اقتصادی برای سلامت روان مضر بوده و در دراز مدت به علت عدم امکان تسلط بر کنترل آنها، باعث اختلالات روانی میگردد. 
8. معجزه جواهر آلات برای خانم ها را فراموش نکنید. حتی اگر صرفا به دیدن آنها باشد. 
9. هیچگاه به پهلو نخوابید. سعی کنید در جهت عمود بر محور مغناطیسی زمین بخوابید.  

[ جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

چند نکته کوتاه

1.روزانه بيش از دو فنجان قهوه ننوشید.

2.قرص و داروها را با آب خیلی سرد تناول نکنید.

3.بعد از ساعت 5:00 از خوردن غذای چرب خوداری کنید.

4.در صبح آب بيشتر و در شب آب كمتر بنوشيد.

5.از سمعکهای تلفن ثابت و موبایل برای مدت طولانی استفاده نکنید.

6.بهترین زمان خواب از ساعت 10:00 شب تا ساعت 6:00 صبح است.

7.بعد ازخوردن دارو فورا" به خواب نروید.

8.زمانیکه باتری موبایل ضعیف است با جایی تماس نگیرید و تماس کسی را جواب ندهید چون در این حالت امواجی که گوشی منتشر می کند 1000 برابر است. 

[ پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

اگر می خواهید جوانی خودتان را حفظ کنید این شش نوع غذا را فراموش نکنید:روغن زیتون،ماست،ماهی،شكلات، آجیل و توت سیاه!

1- روغن زیتون: چهار دهه پیش نتیجه مطالعات محققان 7 كشور به این نتیجه دست یافت كه چربی های اشباع نشده تك ظرفیتی در زیتون به طور بارزی باعث كاهش سرعت ابتلا به بیماریهای قلبی و سرطان می شود. اكنون ما میدانیم كه روغن زیتون دارای پلی فنول ها و آنتی اكسیدانهای قوی می باشد كه مانع ابتلا به بیماریهای مرتبط با سن فرد می شود.

2- ماست: در دهه 1970 شایع شد كه تعداد افراد بالای صد سال در كشور جورجیا بیشتر از سایر كشورها است و گزارشات آن زمان اعلام كرد كه علت این امر یعنی طول عمر زیاد خوردن ماست است . غذایی كه در تمام رژیم های غذایی مردم جورجیا وجود دارد. در حالیكه به طور مستقیم قدرت معجزه آسای ماست هنوز ثابت نشده بود. ماست منبع غنی از كلسیم است كه مانع ابتلا به استئو پروسیز می شود و كمك موثری در حفظ سلامت دستگاه گوارش است و خطر ابتلا به بیماریهای گوارشی مرتبط با سن را كاهش می دهد.

3- ماهی: سی سال پیش محققان شروع به مطالعه در مورد علت عدم ابتلای بومیان آلاسكا به بیماریهای قلبی كردند. اكنون دانشمندان می دانند كه علت این امر مصرف فوق العاده زیاد ماهی توسط آنها بوده است. ماهی منبع فراوان از روغن امگا 3 است كه مانع رسوب كلسترول در شریان ها و آریتمی قلبی می گردد.

4- شكلات: در بین مردم كنا از جزیره سان بلاس، دور از سواحل پاناما ، سرعت ابتلا به بیماریهای قلبی 9 برابر كمتر از مردم خود پاناما می باشد . و اما دلیل؟! مردم كنا نوعی نوشیدنی كه سرشار از كاكائو می باشد به مقدار زیاد مصرف می كنند. كاكائو منبعی غنی از فلانوول ها می باشد كه سلامت عملكرد رگ های خونی را حفظ می كند و در نتیجه خطر ابتلا به فشار خون ، دیابت نوع دو، بیماریهای كلیوی و دیوانگی را كاهش میدهد.

5- آجیل: مطالعات نشان میدهد كه افرادی كه آجیل می خورند به طور متوسط 2/5 سال بیشتر عمر می كنند. آجیل منبع غنی از روغن های اشباع نشده است و بنابر این خاصیتی شبیه روغن زیتون دارند. همچنین حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین ، مواد معدنی و فیتوشیمیایی ها مثل آنتی اكسیدان ها می باشد.

6- توت سیاه: در یك مطالعه برجسته كه در سال 1999 به چاپ رسید محققان تاثیر مصرف توت را در افزایش طول عمر موشهای آزمایشگاهی نشان دادند. كه این تاثیر د رمورد انسان نیز صدق می كند. تركیبات موجود در توت التهاب و آسیب های احتراقی را تسكین می دهد همچنین مانع كاهش حافظه و عملكرد مغزی می شود. 

[ چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 10 اشتباهی که به مغز آسیب می رساند؟

نخوردن صبحانه
کسانی که صبحانه نمی‌خورند قند خونشان به سطح پائین تری افت می‌کند
این امر باعث تامین نامناسب مواد غذائی برای مغز و در نتیجه افت فعالیت مغزی می‌شود

پرخوری
این امر باعث تصلب شرائین (سختی دیواره رگهای مغز) شده و منجر به کاهش قدرت ذهنی می‌شود


مصرف دخانیات
این امر باعث کوچک شدن چند برابری مغز و منجر به آلزایمر می‌شود

مصرف زیاد قند و شکر
مصرف زیاد قند و شکر جذب پروتئین و مواد غذائی را متوقف می‌کند
 و منجر به سوء تغذیه و احتمالا اختلال در رشد مغزی خواهد شد

آلودگی هوا
مغز بزرگترین مصرف کننده اکسیژن در بدن ماست
دمیدن هوای آلوده باعث کاهش اکسیژن تامینی مغز شده و منجر به کاهش کارآیی مغز می‌شود

کمبود خواب

خواب به مغزمان اجازه استراحت می‌دهد
دوره طولانی کاهش خواب منجر به شتاب گیری مرگ سلولهای مغزی خواهد شد

پوشاندن سر به هنگام خواب
خوابیدن با سر پوشیده باعث افزایش تجمع دی اکسید کربن
 و کاهش تجمع اکسیژن شده و منجر به تأثیرات مخرب مغزی خواهد شد

کار کشیدن از مغزتان در هنگام بیماری

 کار سخت یا مطالعه در زمان بیماری ممکن است منجر به کاهش کارآئی مغز و در نتیجه صدمه مغزی شود

کاهش افکار مثبت
فکر کردن بهترین راه برای تمرین دادن به مغزمان است
کاهش افکار مثبت مغزی ممکن است باعث کوچک شدن مغز شود

کم حرفی
مکالمات انتزاعی (ذهنی) منجر به عدم ترویج بهره وری از مغز خواهد شد 

[ سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

متخصصان قلب معتقدند 7 روش ساده زندگی می‌تواند طول عمر افراد تا بیش از 100 سال را تا حدود 90 درصد افزایش دهد.
افراد می‌توانند با پیروی از این مراحل هفت‌گانه احتمال تعویق در ابتلا به بیماری‌های کشنده و حفظ کیفیت زندگی را افزایش دهند.
1. فعال باشید.
کم‌تحرکی می‌تواند 4 سال از دوره زندگی یک فرد بکاهد.
2. سطوح کلسترول خود را کنترل کنید.
3. از رژیم غذایی مناسب پیروی کنید.
4. فشارخون را کنترل کنید.
فشارخون منظم خطر سکته را تا 40 درصد و خطر حمله قلبی را تا 25 درصد کاهش می‌دهد.
5. وزن مناسب داشته باشید و آن را حفظ کنید.
چاقی می‌تواند تا 4 سال از عمر شما بکاهد.
6. دیابت را کنترل کنید.
دیابت؛ خطر فشارخون بالا، تصلب شرایین، تنگی عروق، بیماری تصلب عروق و سکته را افزایش دهد.
7. از تنباکو دوری کنید.
به محض این‌که از مصرف سیگار خودداری کنید، خطر بیماری قلبی و سکته کاهش می‌یابد. 

[ دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

بهترین ساعت صرف صبحانه چه موقع است؟

دکتر محققی متخصص تغذیه گفت: به منظور پاک شدن دستگاه ادراری از مواد زائد شب و روز گذشته توصیه می‌شود که...
بهترین زمان مصرف صبحانه بین ساعات 6 تا 8 صبح است که دستگاه گوارش و دستگاه ادراری از مواد زائد روز و شب گذشته پاک شده است.
دکتر محققی متخصص تغذیه گفت: به منظور پاک شدن دستگاه ادراری از مواد زائد شب و روز گذشته توصیه می‌شود که در فاصله زمانی 3 تا 5 بامداد یک لیوان آب آشامیدنی نوشیده شود.
وی گفت: بی اشتهایی به ساعت صبحانه و مقدار ناهار روز قبل و نیز مقدار و نوع غذای شب قبل و عواملی مانند دیر خوابیدن، زود بیدار شدن و فاصله زمانی کم میان بیدار شدن و خروج از منزل بستگی دارد.
دکتر محققی تصریح کرد: علت تمایل نداشتن به صرف صبحانه در افراد و خانواده‌های مختلف، متفاوت است و توصیه یک دستورالعمل یکسان برای تمام افراد صحیح به نظر نمی‌رسد. هر فرد و یا خانواده باید عوامل فوق را بررسی کنند تا عامل بی‌‌میلی به مصرف صبحانه را شناسایی و اقدام به رفع آن کنند. 

[ یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

زمستان‌ها به علت استفاده ار دستگاه‌های گرم‌کننده هوای درون خانه‌ها خشک می‌شود

و این وضع به خصوص برای کسانی که از قبل پوست خشک دارند،‌ ممکن است ناراحتی به بار آورد. این 6 توصیه می‌تواند به این افراد کمک کند

1.دمای خانه‌تان را قدری پایین‌تر آورید. هوای گرم خشک‌تر از هوای سرد است. 

2.از دستگاه‌های مرطوب‌کننده‌های هوا استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌های هوا می‌توانند مفید باشند. اما، مشکل این است که رطوبت زیاد هوا (بسته به این که درزها و منافذ اتاق تا چه اندازه پوشانده شده‌اند) ممکن است جذب دیوارها و مبلمان شود یا به سرعت اتاق را ترک کند. 

3.حمام و دوش آب گرم، نه داغ، بگیرید. آب گرم، موارد چرب را از پوست دور نموده و کمک می‌کند آب را در خود نگاه دارد. برخی از پزشکان، حمام‌ روغن زیتون را تجویز می‌کنند. این کار را می‌توانید، با رقیق کردن یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون در یک فنجان آب گرم و مالیدن آن بر روی پوست‌تان، انجام دهید.

4.از صابون ملایم استفاده کنید. صابونی مانند Dove انتخاب مناسبی است. 

5.لباس‌های سبک بپوشید. لباس‌هایی که بند و بست زیادی دارند، پوست را خشک می‌کنند. 

6.از خود محافظت کنید. هوای سرد و پر باد و طوفان، پوست را به شدت خشک می‌کند. پس، یادتان باشد که در این هوا خود را کاملا بپوشانید. 

[ شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

در گمرك بین المللی یك دختر خانم كه یك موصاف كن برقی نو از یك كشور دیگری خریده بوده ، از یك پدر روحانی می خواهد به او كمك كند تا این موصاف كن را در گمرگ زیر لباسش پنهان كند و بیرون ببرد تا خانم مالیات ندهد.
پدر روحانی می گوید: باشد ، ولی به شرط این كه اگر پرسیدند من دروغ نمی گویم.
دختر كه چاره ای نداشته است شرط را می پذیرد.
در گمرگ مامور می پرسد: پدر ! آیا چیزی با خودت داری كه اظهار كنی؟
پدر روحانی می گوید : از سر تا كمرم چیزی ندارم!
مامور از این جواب عجیب شك می كند و می پرسد: از كمر تا زمین چطور؟
پدر روحانی می گوید : یك وسیله جذاب كوچك دارم كه زن ها دوست دارند از آن استفاده كنند ، ولی باید اقرار كنم كه تا حالا بی استفاده مانده است .
مامور با خنده می گوید: خدا پشت و پناهت پدر. برو !! 

[ شنبه 22 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

پدر در حال مطالعه روزنامه بوداما پسر کوچکش دست از مزاحمت وشیطنت بر نمیداشت. پدر خسته ازاین ماجرا یک ورق کاغذ را جدا کردکه نقشه دنیا بر روی ان دیده میشد ان را به چند قسمت جدا کرد و تحویل پسر بچه داد
حالا کاری برای انجام دادن داری من به تو یه نقشه دنیارا تحویل دادم می خواهم تو ان را همان طوری که بوده به هم بچسبانی
پدر سپس مجداد مشغول مطالعه روزنامه شد
اومیدانست این کار پسر بچه را برای بقیه ساعت روز سرگرم میکند اما پانزده دقیقه بعدپسرک با نقشه برگشت
پدر حیرت زده پرسید
ایا مادرت به تو جغرافیا یاد داده
کودک پاسخ داد نه من چیزی از ان نمیدانم اما اتفاقی که افتاده بوداین بود که ان روی دیگر ورقه ای که به من دادیدعکس شخصی چاپ شده بود و من موفق شدم که با بازسازی انسان دنیا را مجداد بسازم 
...

[ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

نوشابه نخورید مخصوصا کوکاکولا

اما آيا می‌دانيد:
*در بسياری از ايالت‌های آمريكا، مامورين پليس راه دو گالن كوكاكولا در صندوق‌عقب ماشينشان دارند تا در صورت تصادف رانندگی، خون را با كمك آن از جاده پاك كند.
*اگر تكه‌ای از گوشت گاو را در يك كاسه كوكاكولا قراردهيد، پس از دو روز ناپديد می‌شود.
*برای تميز كردن توالت: يك قوطی كوكاكولا را داخل كاسه توالت بريزيد و يك ساعت صبر كنيد، سپس با آب پر فشاربشوييد. اسيد سيتريك موجود در كوكاكولا لكه‌ها را از سطوح چينی می‌زدايد.
*برای برطرف‌كردن لكه‌های زنگ از سپر آب‌كرم كاری شده اتومبيل: سپر را با يك تكه كاغذ (فويل) آلومينيوم مچاله‌شده آغشته به كوكاكولا بساييد.
*برای تميز كردن فساد قطبهای باتری اتومبيل: يك قوطی كوكاكولا را روی قطبها بريزيد تا با غليان كردن، آن را تميز كند.
*برای شل كردن پيچ و مهره‌های زنگ زده: تكه‌ای پارچه را كه در كوكاكولا خيس شده است برای چند دقيقه بر روی پيچ و مهره قرار دهيد.
*برای پختن گوشت ران آبدار: يك قوطی كوكاكولا را داخل ماهی‌تابه خالی كنيد، گوشت را لای كاغذ آلومينيوم بپيچيد; و داخل ماهی‌تابه بپزيد. سی دقيقه قبل از اتمام پخت، كاغذ آلومينيوم را باز كنيد، و آب گوشت را با كوكاكولای داخل ماهی‌تابه مخلوط كنيد تا سس قهوه‌ای رنگ عالی‌ای به دست آيد.
*برای پاك كردن چربی از لباسها: يك قوطی كوكاكولا را داخل ماشين‌لباسشويی پر از لباسهای چرب خالی كنيد، پودر لباسشويی اضافه كنيد و ماشين را روی دور عادی روشن كنيد. كوكاكولا به تميز شدن لكه‌های چربی كمك می‌كند.
*كوكاكولا همچنين بخار آب را از روی شيشه جلوی اتومبيل تميز می‌كند. (در مناطق سرد و مرطوب، مثل Midwest درشمال ايالات متحده آمريكا، گاهی اوقات شيشه جلوی اتومبيل از بيرون بخار می‌كند كه با برف‌پاك‌كن پاك نمی‌شود
.
 

*ماده موثر كوكاكولا اسيد فسفريك با PH برابر2.8 است. اسيد فسفريك ناخن را در مدت حدود ۴ روز حل می‌كند. همچنين كلسيم را از استخوانها می‌زدايد و عامل اصلی افزايش روز‌آفزون پوكی استخوان است.

[ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

شخصی که خیلی ادعای پهلوانی می کرد رفته بود خون بده. وقتی کیسه خون را آوردند که خونش را بگیرند.
به پرستار گفت: آبجی! کیسه چیه؟ لوله بیار که به همه خون برسه.
ولی بعد از اینکه یک کیسه خون داد از حال رفت و ۴ تا کیسه خون بهش زدند تا به هوش بیاد.
وقتی به هوش آمد، بدون اینکه به روی خودش بیاره به پرستار گفت: دیگه کسی خون نمیخواد؟! 

[ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

مناجات نامه غضنفر:

.

.

.

خدایا جز گناه از من چه دیدی!

خدا جانم شتر دیدی ندیدی

.

.

.

به غضنفر میگن چرا اینقدر زشتی ؟ میگه وقتی کوچیک بودم تو بیمارستان عوضم کردن ! 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

تب دارید؟
ماست میل کنید.
قبل از شروع فصل گرده افشانی ماست زیاد مصرف کنید.
همچنین بطور روزانه از عسل محلیمنطقه خود میل کنید.
برای جلوگیری از سكته:
چای بنوشید.
با مصرف مرتب چای از رسوب چربی بر روی دیواره شریان ها جلوگیری کنید.
(در مورد خودم چای اثر خوبی برای کاهش اشتها داشته و مانع اضافه وزن شده است.... چای سبز برای سیستم ایمنی فوق العاده است)!
بیخوابی دارید؟
عسل بخورید.
از عسل بعنوان داروی مسكن و آرام بخش استفاده کنید.
دچار آسم هستید؟
پیاز بخورید.
مصرف پیاز التهاب نایژك ها را از بین می برد.

[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

بهداشت خواب

بهـداشـت خواب عبارت است از مجموعه عاداتي كه بشما كمك مي كنند تا خواب راحتي را تجربه كنيد. شما مي تـوانـيد با چند اصـلاح و تـعـديـل در شيـوه زنـدگي خـود بطور چشمگيري كيفيت خـواب خـود را بـهبـود بـخشـيد.

اهـمـیت خـواب در انسان بسیار بیـشـتر از آنـست که شما تصور می کنــید. نقش خواب در حفظ سـلامـت جـسم و روان حیاتی میباشد.
تقویت سیستم ایمنی بدن، ترمیـم نـورون هــا و حــفـظ کـارآمـدی سیسـتــم عـصـبـی، سـامانـدهـی یـادگـیری و حافظه، و رشد کودکان و نوجوانان (80 درصد هورمون رشد حین خواب ترشح میگردد) از نقشهای عمده خواب میباشند. بنابراین محرومیت از خواب و کمبود خواب اثرات مخرب و نامطلوبی بجای میگذارد مانند:

1- سیستم ایمنی بدن شما ضعیف و نا کارآمد میشود.
2- ناتوانی در تمرکز کردن. قدرت تمرکز شما با میزان خواب شما ارتباط مستقیم دارد.
3- چرت زدن در طی روز.
4- احساس تحریک پذیری، افسردگی، اضطراب، بد خلقی و خستگی در طی روز.
5- اشکال در بلند شدن از خواب.
6-کاهش توان یادگیری و حافظه.کاهش کارایی ذهنی.کاهش هوشیاری.
7-افزایش خشونت طلبی.

[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

روزهای شما، زندگیتان را می‌سازد. اگر روزهایتان را خوب و شاد سپری کنید عمرتان زیبا خواهد گذشت. برای لذت بردن از زندگی باید سعی کنیم از اتفاقات روزمره و ساده حداکثر استفاده را کرده و آنها را به کام خود شیرین کنیم. برای این‌که در زندگی همیشه شاد و راضی باشید می‌توانید به راهکارهای زیر عمل کنید. مطمئن باشید که انجام این کارها زیاد سخت نیست و به امتحانش می‌ارزد.


1. زیبایی را ستایش کنید.
هر روز ما با انواع زیبایی در اشکال و فرم‌های مختلف روبه‌رو می‌شویم و جای بسی تاسف است که این زیبایی‌ها برای بسیاری از مردم به صورت عادت درمی‌آیند، به طوری‌که حتی دیگر آنها را نمی‌بینند. دوباره به مردم، گیاهان، وسایل، ساختمان‌ها و چیزهایی که در اطرافتان است نگاه کنید و لحظه‌ای را به ستایش و تقدیر از آنها بپردازید و سعی کنید ببینید که چه چیزی آنها را اینقدر خاص کرده است


ادامه مطلب
[ سه شنبه 20 دی 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]

 داستان ملا در جنگ

روزی ملا به جنگ رفته بود و با خود سپر بزرگی برده بود. ولی ناگهان یکی از دشمنان سنگی بر سر او زد و سرش را شکست.
ملا سپر بزرگش را نشان داد و گفت: ای نادان سپر به این بزرگی را نمی بینی و سنگ بر سر من می زنی؟

[ چهار شنبه 14 دی 1390برچسب:, ] [ ] [ ali ]
صفحه قبل 1 ... 14 15 16 17 18 ... 21 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 326
بازدید دیروز : 110
بازدید هفته : 610
بازدید ماه : 26644
بازدید کل : 307122
تعداد مطالب : 4364
تعداد نظرات : 1580
تعداد آنلاین : 1

فروش بک لینکطراحی سایتعکس