عشقانه ها
سایت تفریحی فرهنگی مذهبی دانلود و...
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عشقانه ها و آدرس ela86.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

زمانی که می‌خواهید وزن کم کنید باید هدفتان را تعیین و یادداشت کنید. سپس برنامه‌ای برای خود بنویسید و راه‌هایی که شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند را یادداشت کنید. این شیوه به زندگی شما نظم می‌دهد و شما مرحله به مرحله پیش می‌روید.
مرحله‌ی اول این است که چه سبک زندگی را می‌خواهید در پیش بگیرید. می‌خواهید لاغر باشید یا چاق؟ می‌خواهید چند کیلو باشید؟ سایزتان چقدر باشد؟
زمانی که به جواب روشن رسیدید یعنی این که نصف راه را رفته‌اید. مطمئن باشید زمانی که هدفتان مشخص شد با سرعت بیشتری به سوی آن پیش می‌روید.
ریخت و پاش ممنوع
پیشخوان آشپزخانه فقط برای قرار دادن اشیا و همچنین آماده کردن غذا است و نباید روی آن انواع بیسکوییت‌ها یا تنقلات دیگر به شما چشمک بزنند. وقتی این قبیل تنقلات دم دست باشد معلوم است که بیشتر به سمت آن‌ها کشش پیدا می‌کنید.
از این گذشته بعضی از آشپزخانه‌ها به واقع بازار شام هستند و هر خوراکی از هر نوعی که بخواهید در آن پیدا می‌شود. آشپزخانه‌تان را مرتب نگه دارید و همه‌ی خوراکی‌ها را دم دست قرار ندهید.
تا جایی که می‌شود در منزل غذا بخورید
آمارها نشان می‌دهد که کانادایی‌ها به طور متوسط 30 درصد بودجه‌ی مواد غذایی خود را به غذا خوردن در رستوران‌ها اختصاص می‌دهند. اما شما اگر می‌خواهید در پولتان صرفه‌جویی کنید و وزنتان نیز متعادل بماند سعی کنید غذای منزل را میل کنید.
غذاهای بیرون به خصوص فست‌فودها پر از چربی‌اند و سلامت غذای منزل را ندارند. شاید بگویید در دنیای پرشتاب امروز غذای منزل دیگر معنی ندارد! اما اگر سلامت و وزن ایده‌آل می‌خواهید باید اندکی به خود زحمت بدهید و غذای سالم برای خود تدارک ببینید. کاری ندارد. شب‌ها به همراه همسرتان به آشپزخانه بروید و با کمک هم غذای سالمی تهیه کنید. هم برای شامتان و هم برای ناهار فردا.
پیشخوان آشپزخانه فقط برای قرار دادن اشیا و همچنین آماده کردن غذا است و
نباید روی آن انواع بیسکوییت‌ها یا تنقلات دیگر به شما چشمک بزنند. وقتی این قبیل تنقلات دم دست باشد معلوم است که بیشتر به سمت آن‌ها کشش پیدا می‌کنید
متابولیسم بدنتان را با خواب بیشتر بالا ببرید
متخصصان معتقدند زمانی که به اندازه کافی نمی‌خوابیم بیشتر به سراغ غذاهایی آماده و نه چندان سالم می‌رویم. علاوه بر این با توجه به کمبود خوابی که داریم میزان هورمون‌هایمان نیز دچار تغییراتی می‌شوند.
در واقع بدن افرادی که به اندازه‌ی کافی نمی‌خوابند معمولاً هورمون کورتیزول بیشتری تولید می‌کند و در نتیجه مضطرب‌تر هستند. متأسفانه این حالت باعث می‌شود که بدن چربی‌های بیشتری ذخیره کند. کمبود خواب همچنین تعادل هورمون‌های گرلین (احساس گرسنگی) و لپتین (احساس سیری) را به هم می‌زند.
در برنامه‌ی ورزشیتان تنوع ایجاد کنید
ورزش بسیار مفید است اما زمانی که هر روز همان حرکات ورزشی را تکرار کنید باعث دل‌زدگی خواهد شد. برنامه‌ی ورزشی متنوعی داشته باشید و روی قسمت‌های مختلف بدنتان کار کنید.
صبحانه را بیشتر و شام را کمتر میل کنید
نتایج پژوهشی که در انگلستان و روی نزدیک به 6764 زن و مرد بین 40 تا 75 سال انجام گرفته نشان می‌دهد افرادی که صبح‌ها کالری بیشتر و شب‌ها کالری کمتری دریافت می‌کنند نسبت به بقیه لاغرتر هستند. متخصصان معتقدند که صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی در طول روز است.
انتخاب غذا
در مورد واژه‌ی «خوشمزه» تجدید نظر کنید
معمولاً زمانی که غذای خوشمزه و باب میل‌مان را در مقابل‌مان می‌بینیم به اصطلاح خون جلوی چشمان مان را می‌گیرد و تا لقمه‌ی آخر را نخوریم دست بردار نیستیم.
متأسفانه مغز ما غذاهای پرکالری را خوشمزه‌تر ارزیابی می‌کند و برای همین است که غذاهای پرکالری و چرب طرفداران بیشتری دارد. برای مقابله با این مسئله کافی است که نوع نگرشتان را نسبت به غذاهای کم کالری تغییر دهید تا ذائقه‌تان به آن‌ها عادت کند.
البته انتخاب با خودتان است می‌خواهید سالم و خوش‌اندام باشید و یا این که غذای چرب و پرکالری میل کنید و علاوه بر برهم زدن اندام دلخواهتان به انواع بیماری‌ها نیز مبتلا شوید؟
از هیچ وعده‌ی غذایی صرف‌نظر نکنید
صرف‌نظر کردن از صبحانه باعث می‌شود که در طول روز پرخوری کنید. همچنین مهم است که برای صبحانه یا ناهار چه میل می‌کنید. برای این وعده‌ها مخصوصاً صبحانه باید غذاهایی میل کنید که انرژی لازم برای بقیه‌ی روز را تأمین کند. معمولاً افرادی که عادت به ناخنک زدن دارند و یا شب‌ها پرخوری می‌کنند افرادی هستند که صبحانه یا ناهار نخورده‌اند.

[ چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

یکی از شرایط‌ لازم‌ برای‌ پدیدار شدن‌ افکار نو،وجود آرامش‌ برای‌ مغز است‌. این‌ عضو اسرارآمیز در دریای‌ آرامبخش‌ درون‌ آدمی‌ می‌تواند با قلاب‌ خویش‌ به‌ جست‌وجوی‌ افکار نو پرداخته‌ و به‌ سوی‌ خلاقیت‌ حرکت‌ کند. انسان‌ها در یک‌ محیط‌ به‌ دور از اضطراب‌ و تنش‌،فرصت‌ لازم‌ را می‌یابند که‌ بهتر تفکر کنند و برعکس‌،در یک‌ محیط‌ پرتنش‌ که‌ ابرهای‌ نگرانی‌ و بدبینی‌ حضور دارند...
مغز ،تمامی‌ انرژی‌ خویش‌ را برای‌ حفظ‌ و موجودیت‌ صاحب‌ خود به‌ کار می‌برد و دیگر مجالی‌ برای‌ اندیشیدن‌ نخواهدداشت‌ به‌ همین‌ خاطر لازم‌ است‌ انسان‌ها بکوشند در جامعه‌ شرایطی‌ پدید آید که‌ در بستر آن‌ مغز بیندیشد و تکامل‌ یابد و سبب‌ساز افکار نو شده‌ و شرایط‌ برای‌ سازندگی‌ در جامعه‌ مهیا شود.
با افزایش‌ سپرده‌گذاریهای‌ اخلاقی‌ می‌توان‌ شرایط‌ را برای‌ شکل‌گیری‌ یک‌ محیط‌ آرامبخش‌ در جامعه‌ فراهم‌ کرد. هنگامی‌ که‌ در یک‌ بانک‌ سپرده‌گذاری‌ مالی‌ می‌کنید،پول‌ را از خود دور کرده‌ و آن‌ را در جایی‌ می‌گذارید که‌ بطور موقت‌ به‌ آن‌ دسترسی‌ ندارید و چه‌ بسا،احتیاجاتی‌ داشته‌ باشید که‌ نتوانید آنها را برطرف‌ کنید،اما با گذشت‌ زمان‌ این‌ سپرده‌ها افزایش‌ می‌یابد ،به‌ گونه‌یی‌ که‌ متوجه‌ می‌شوید با کمک‌ آن‌ می‌توانید یک‌ احتیاج‌ بسیار مهم‌ و ضروری‌ خود را برطرف‌ کنید. اما اگر شما از سپرده‌های‌ خود به‌ مرور برداشت‌ کنید ،اگرچه‌ با خرج‌ کردن‌ پول‌ خود به‌ نیازهای‌ خویش‌ پاسخ‌ می‌دهید اما در یک‌ زمان‌ متوجه‌ می‌شوید ،دیگر در حساب‌ بانکی‌ خود پولی‌ ندارید و در صورت‌ وقوع‌ یک‌ مشکل‌ مهم‌،ممکن‌ است‌ دچار معضلات‌ عدیده‌ شوید. در این‌ دنیا ما علاوه‌ بر حساب‌ بانکی‌ مالی‌،دارای‌ یک‌ حساب‌ بانکی‌ اخلاقی‌ نیز هستیم‌ ،اگرچه‌ سپرده‌های‌ آن‌ به‌ صورت‌ عدد و رقم‌ قابل‌ مشاهده‌ نیست‌،اما این‌ موجودی‌ وجود دارد و اثرات‌ این‌ حساب‌ بانکی‌ بخوبی‌ بر روی‌ زندگی‌ ما و دیگران‌ مشهود است‌. انسان‌ زمانی‌ که‌ سپرده‌گذاری‌ اخلاقی‌ می‌کند،در ابتدا ممکن‌ است‌ احساس‌ ضرر کند،زیرا مجبور است‌ بطور موقت‌ سود را از خود دور کند اما در اصل‌ او ضرر نکرده‌ است‌ بلکه‌ به‌ موجودی‌ سپرده‌های‌ اخلاقی‌ خویش‌ افزوده‌ است‌. برای‌ مثال‌ کسی‌ که‌ دروغ‌ می‌گوید،بطور موقت‌ چه‌ بسا به‌ سودش‌ تمام‌ شود،اما او در حال‌ برداشت‌ از سپرده‌های‌ اخلاقی‌ خود است‌. با گذشت‌ زمان‌ وقتی‌ سپرده‌های‌ اخلاقی‌ او از دست‌ رفت‌،تازه‌ مشکلات‌ او آغاز می‌شود و سبب‌ خواهدشد رضایتمندی‌ درونی‌ خویش‌ را از دست‌ بدهد و دریای‌ آرامش‌ درونی‌ او دچار تلاطم‌ شود و آرام‌آرام‌ فاصله‌ شخصیت‌ درونی‌ او با آنچه‌ در ظاهر به‌ نمایش‌ می‌گذارد،بیشتر می‌شود زیرا فرد در تلاش‌ است‌ تا نشان‌ دهد دارای‌ سپرده‌های‌ اخلاقی‌ فراوان‌ است‌ و همین‌ موضوع‌ باعث‌ می‌شود که‌ او برای‌ تطبیق‌ دادن‌ این‌ دو شخصیت‌،انرژی‌ فروانی‌ را به‌ هدر دهد و لذا شرایط‌ درونی‌ انسان‌ برای‌ تفکر کردن‌ نامساعد شود.
ارنست‌ دیمنه‌،بیان‌ می‌کند «اگر می‌خواهید چیزی‌ اصیل‌ خلق‌ کنید،خودتان‌ باشید.»
کاهش‌ سپرده‌گذاریهای‌ اخلاقی‌ در جامعه‌ سبب‌ می‌شود که‌ زمینه‌ برای‌ گسسته‌ شدن‌ روابط‌ اجتماعی‌ گسترش‌ یابد و با سست‌ شدن‌ پیوندهای‌ اجتماعی‌،شرایط‌ لازم‌ برای‌ بروز خلاقیت‌ در جامعه‌ سخت‌تر می‌شود. زیرا فرصتی‌ برای‌ تفکر کرن‌ وجود نخواهدداشت‌.
حال‌ این‌ سوؤال‌ در ذهن‌ ما ایجاد می‌شود که‌ در چه‌ شرایطی‌،ما در حال‌ سپرده‌گذاری‌ اخلاقی‌ هستیم‌ و در چه‌ شرایطی‌ در حال‌ برداشت‌ از حساب‌ بانکی‌ اخلاقی‌ خود هستیم‌ . توجه‌ به‌ موارد زیر می‌تواند در این‌ خصوص‌ به‌ ما کمک‌ کند.
● سپرده‌گذاری‌اخلاقی
عبارت‌ است‌ از:
▪ «راست‌گویی‌»،
▪ «عطوفت‌ و مهربانی‌ و احترام‌ به‌ دیگران‌ و رعایت‌ ادب‌ در برخورد با دیگران‌»،
▪ «وفاداری‌ به‌ دوستان‌ و آشنایان‌ و حفظ‌ آبروی‌ آنان‌»،
▪ «رعایت‌ حقوق‌ دیگران‌»،
▪ «بیان‌ گفتار با عمل‌»،
▪ «قبول‌ مسوولیت‌ همراه‌ با توانایی‌»،
▪ «در برابر خطای‌ دیگران‌ گذشت‌ کردن‌»،
▪ «امانت‌داری‌»،
▪ «پایبندی‌ به‌ عهد و وفا»،
▪ «پذیرش‌ اشتباه‌ خود»،
▪ «رازداری‌»،
▪ «کمک‌ به‌ دیگران‌ و آموزش‌ آنان‌ جهت‌ خوداتکا شدن‌ بدون‌ چشمداشت‌»،
▪ «نظم‌ و انضباط‌ در امور»،
▪ «احترام‌ به‌ شخصیت‌ خود و حفظ‌ آن‌»و
▪ «پاکیزگی‌ و آراستگی‌»،
● برداشت‌ از سپرده‌گذاری‌ اخلاقی‌
▪ «دروغگویی‌»،
▪ «بداخلاقی‌ و انجام‌ رفتارهای‌ بی‌ادبانه‌ و گستاخانه‌ و تحقیر دیگران‌»،
▪ «غیبت‌، تهمت‌، بدگویی‌ درباره‌ دوستان‌ و آشنایان‌»،
▪ «پایمال‌ کردن‌ حقوق‌ دیگران‌»،
▪ «بیان‌ گفتار بدون‌ عمل‌»،
▪ «بدون‌ توانایی‌ قبول‌ مسوولیت‌ کردن‌»،
▪ «انتقام‌جویی‌ کردن‌، اشتباه‌ گذشته‌ سایرین‌ را به‌ رخشان‌ کشیدن‌ و موجبات‌ رنجش‌ آنان‌ را فراهم‌ آوردن‌»،
▪ «خیانت‌ در امانت‌»،
▪ «شکستن‌ قول‌ و زیر پا گذاشتن‌ عهد و وفا»،
▪ «گناه‌ اشتباه‌ خود را به‌ گردن‌ دیگران‌ انداختن‌»،
▪ «افشای‌ راز دیگران‌»،
▪ «دیگران‌ را به‌ هنگام‌ سختی‌ رها کردن‌»،
▪ «بی‌نظمی‌ و درهم‌ ریختگی‌ در امور»،
▪ «بی‌احترامی‌ به‌ شخصیت‌ خود» و
▪ «ژولیدگی‌ و غیرآراسته‌ بودن‌».
اگر سپرده‌گذاریهای‌ اخلاقی‌ در یک‌ جامعه‌ افزایش‌ یابد به‌ مرور، آرامش‌، محبت‌، خوش‌بینی‌ و احساس‌ رضایتمندی‌ درونی‌ به‌ همراه‌ امنیت‌ در جامعه‌ توسعه‌ می‌یابد. همدلی‌ و همبستگی‌های‌ اجتماعی‌ در بین‌ اعضای‌ جامعه‌ رشد می‌یابد و انسانها با دیدن‌ یکدیگر، به‌ آرامش‌ و شادمانی‌ درونی‌ می‌رسند و زمینه‌ برای‌ تفکر کردن‌ مهیا می‌شود. زیرا انسانها در آرامش‌ فرصت‌ می‌یابند تفکر کنند و برعکس‌ هنگامی‌ که‌ سپرده‌گذاریهای‌ اخلاقی‌ کاهش‌ یافته‌ و در عوض‌ برداشت‌های‌ اخلاقی‌ افزایش‌ می‌یابد، روز به‌ روز آسیب‌های‌ اجتماعی‌ گسترش‌ یافته‌ و شرایط‌ جامعه‌ به‌ سوی‌ نابسامانیهای‌ اجتماعی‌ و عدم‌ امنیت‌ فراهم‌ می‌شود و بدبینی‌ و نارضایتی‌ همچون‌ ابرهای‌ سیاه‌ بر بالای‌ سر مردمان‌ سایه‌ می‌افکند و مرغان‌ غم‌ بر سر انسانها آشیانه‌ می‌کنند. آنچنان‌ که‌ هیچ‌ شادی‌، دل‌ آنان‌ را شاد نمی‌کند. انسانها از کنار یکدیگر بودن‌ به‌ آرامش‌ نمی‌رسند و رفتارها، ریاکارانه‌ و غیرصادقانه‌ می‌شود و شرایط‌ برای‌ آسیب‌های‌ اجتماعی‌ نظیر جرم‌ و جنایت‌، اعتیاد، فحشا و خودکشی‌، متلاشی‌ شدن‌ خانواده‌ها و نظیر اینها مهیا می‌شود.
در چنین‌ جامعه‌یی‌ دیگر نمی‌توان‌ شاهد بروز خلاقیت‌ها بود و انسانها درگرداب‌ بدبختی‌ فرو می‌روند.
ما انسانها مجبوریم‌ با سپرده‌گذاریهای‌ اخلاقی‌ شرایط‌ لازم‌ را برای‌ گسترش‌ خلاقیت‌ و نوآوری‌ در جامعه‌ فراهم‌ کنیم‌ تا از این‌ طریق‌ بتوان‌ انرژی‌ فراوانی‌ که‌ در وجود انسانها وجود دارد رها کرده‌ و در راه‌ سازندگی‌ به‌ کار گرفت‌.
 

[ چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

رعایت نکات ذیل می تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری کند.
- خوردن غذاهای با کالری کافی و متناسب ( نه زیاده از حد و نه کم ) برای شخص.که با رساندن و نگه داشتن وزن نرمال، می توان به چگونگی تغذیه پی برد.
- پروتئین که مقدار مصرف روزانه آن ۵۰ تا ۸۰ گرم توصیه می شود.قسمت بزرگی از
آن می بایستی با خوردن سفیده تخم مرغ و یا ترکیبات حاوی سفیده تخم مرغ به بدن رسانده شود.
- مواد غذایی با چربی بالا و مخصوصن چربی های حیوانی بایست در رژیم غذایی به وضوح کم شود. همچنین توصیه می شود ، بدقت به چربی های موجود در محصولاتی همانند انواع شکلات،شیر برنج و.... توجه شود.
- ۴ تا ۱۰ قاشق غذاخوری ( ۲۰ تا ۵۰ گرم ) روغن مفید ، همانند روغن سویا یا روغن بذر کتان و یا روغن جوانه گندم روزانه توصیه می شود.
- تأثیر مثبت روغن ماهی و مصرف تازه ماهی در غذای روزمره را فراموش نکنید.
می توانید مواد معدنی موجود در بدن را با خوردن میوه و سبزیجات) سالاد (بالا ببرید.
- در مصرف کربوهیدراتها ، بهتر است به مقدار شکر موجود در آن توجه کنید . ازخوردن نان سفید یا برنج سفید تا حد امکان پرهیز کرده و بجای آن نان های تیره رنگ که از غلات باپوسته و یا برنج طبیعی که همان برنج قهوه ای است ، استفاده کنید.
- غذاهای حیوانی بهتر است کمتر مصرف شوند و در صورت خوردن آنهاکم چربی یا
بدون چربی مصرف گردند. می توانید شیر را جایگزین غذاهای حیوانی پر چربی سازید .
از خوردن سوسیس و کالباس که مقادیر زیادی چربی دارند، خودداری کنید.
- تا حد امکان مواد غذایی بصورت کنسرو را از برنامه غذایی خود حذف کنیدو غذا را
بصورت تازه بخورید.
- در بیمارانی که، معالجه آنها با کورتیزون می باشد، توصیه می شود خوردن
مقادیرکافی ویتامین د D و کلسیم( با خوردن شیر) در رژیم غذایی خود رافراموش نکنند.
- به افرادی که کمتر فعالیت بدنی دارند، توصیه می شود با ورزش و انجام فعالیتهای بدنی مناسب مقاومت سیستم ایمنی بدنشان را بالا ببرند. 

[ یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

ادکارت تاله معتقد است که ما مشکلات را خلق و از آنها حفاظت می کنیم زیرا به ما هویت می بخشند. این جمله روشن میکند که چرا ما اغلب به رنج هایمان خیلی بیشتر از قدرت تاثیرگذاریشان اهمیت می دهیم.
ما اشتباهات گذشته را بارها و بارها در ذهن مان مرور می کنیم و به حس خجالت و پشیمانی اجازه می دهیم که بر اعمال ما در زمان حال تاثیر بگذارند. به نگرانی و ناامیدی در مورد آینده می چسبیم گویی که این کار به ما قدرت می دهد. ما استرس را در ذهن و جسم مان نگه می داریم که این کار باعث ایجاد مشکلات جدی برای سلامتی مان می شود و این تنش ها را به عنوان یک چیز عادی می پذیریم.
اگرچه که ممکن است این نصیحت آجان شاه ساده به نظر برسد اما در آن نکات زیادی نهفته است:
"اگر کمی از نگرانی های خود کم کنید به کمی آرامش دست پیدا می کنید و اگر عمده نگرانی های خود را رها کنید به آرامشی عمیق می رسید."
وقتی زندگی ساده است فرصت وجود دارد. همیشه وقت برای قبول آن وجود دارد. هر لحظه فرصتی است برای رها شدن و حس آرامش. در ادامه 20 راهکار برای شروع ارائه شده است:
از ناامیدی در مورد خود و زندگی تان رها شوید.
1. یک مهارت جدید یاد بگیرید. به جای اینکه به کارهایی بچسبید که هیچ وقت در آنها پیشرفت نمی کنید.
2. دیدگاه خود را تغییردهید. به مشکلات به دید یک موهبت پنهان بنگرید.
3. گریه کنید. طبق گفته دکتر ویلیام فری دوم متخصص شیمی حیاتی در مرکز پزشکی رامست در مینیاپلیس با گریه کردن احساست منفی را از خود دور کنید و موادشیمیایی مضری را که در نتیجه استرس در بدن تولید می شوند را دور بریزید.
4. نگرانی تان را فورا به یک عمل مثبت تبدیل کنید. برای موقعیت های شغلی جدید چند جا زنگ بزنید یا برای یک کار داوطلبانه به گروه های های اجتماعی بپیوندید.
5. از مدیتیشن (مراقبه) یا یوگا استفاده کنید تا شما را به زمان حال بیاورد. به جای اینکه در گذشته زندگی کنید و نگران آینده باشید.
6. لیستی از دست آوردهایتان تهیه کنید- حتی موارد کوچک- و هر روز چیزی به آن اضافه کنید. برای این که جایی برای رضایت از خودتان بازکنید باید یک مقدار از ناراحتی های خود کم کنید.
7. در ذهن خود یک جعبه به نام "توقعات" در نظر بگیرید. هر زمان که شروع کردید به فکر کردن به اینکه چگونه امور باید پیش بروند و یا باید تا بحال پیش می رفتند،این افکار را داخل جعبه بیندازید.
8. در یک فعالیت ورزشی شرکت کنید. ورزش هورمون های استرس زا را کم می کند و اندروفین و مواد شیمیایی را که باعث تقویت ذهن میشوند، در بدن بالا میبرد.
9. تمام انرژی خود را صرف چیزهایی کنید که واقعا می توانید کنترل کنید، به جای اینکه به چیزهایی بپردازید که نمیتوانید آنها را کنترل کنید.
10. راهی خلاقانه برای بیان احساساتتان پیدا کنید کارهایی مانند وبلاگ نویسی یا نقاشی. این کار را در لیست کارهای ضروری خود قرار دهید و وقتی آن را انجام دادید روی آن خط بزنید. این کار به شما یاد آوری می کند که احساساتتان را بیرون بریزید.
از عصبانیت و ناراحتی رها شوید
11. خشم را با تمام وجود حس کنید. اگر احساساتتان را خفه کنید ممکن است به بیرون درز کنند و نه تنها شخصی که باعث عصبانیت شما شده است، بلکه اطرافیانتان را نیز تحت تاثیر قرار دهند. قبل از اینکه بتوانید از هر احساسی رها شوید باید با تمام وجود آن را حس کنید.
12. به خودتان فرصتی برای خالی شدن و فریاد زدن بدهید. یک روز قبل از رویارویی با شخصی که شما را ناراحت کرده خود را خالی کنید. اینکار باعث می شود که درون شما از کینه و دشمنی خالی شود وبرای یک برخورد منطقی زمان بدست آورید.
13. به خاطر داشته باشید که خشم بیش از اینکه به شخصی که شما را ناراحت کرده صدمه بزند به شما آسیب می رساند، پس برای اینکه لطفی در حق خود کرده باشید، پیش خودتان اینگونه مجسم کنید که خشم تان کم کم در حال از بین رفتن است.
14. اگر امکان دارد ناراحتی خود را به شخصی که آزارتان داده بگویید. بیان احساساتتان ممکن است کمک کند که در جا نزنید و حرکت کنید. در نظر داشته باشید که شما نمی تواند برخورد شخص مقابل را کنترل کنید؛ شما فقط می توانید بر خود تسلط داشته باشید تا احساساتتان را هرچه شفاف تر و مهربانانه تر بیان کنید.
15. مسئولیت پذیر باشد. خیلی وقت ها که عصبانی هستید، روی کار اشتباهی که شخص دیگری انجام داده است تمرکز می کنید که اساسا قدرت شما را از بین میبرد. وقتی روی آنچه که می توانستید بهتر انجام دهید تمرکز کنید، احساس ناتوانی و ناراحتی کمتری خواهید کرد.
16. خودرا جای شخص مقابل قرار دهید. همه ما اشتباه می کنیم شما هم ممکن است به آسانی مانند شوهر، پدر یا دوست تان اشتباه کنید. بخشش خشم را در خود حل می کند.
17. آن را دور بریزید؛ مثلا با یک جیب پر از توپ تنیس بدوید. بعد از اینکه سرعت گرفتید توپ ها را یکی یکی بیندازید به یاد چیزهایی که باعث خشمتان می شود (البته بعدا آنها را دوباره جمع کنید زیرا زباله ها نی زمین را خشمگین می کنند!)
18. از توپ های استرس استفاده کنید، و زمان استفاده از آنها، عصبانیت تان را هم به صورت فیزیکی و هم زبانی نشان دهید. اخم کنید و فریاد بزنید. ممکن است احمقانه به نظر برسد اما این کار به شما کمک می کند که دقیقا آنچه درونتان حس می کنید را بیرون بریزید.
19. یک نوار لاستیکی به مچ دستتان ببندید و وقتی که شروع به تفکر درمورد اندیشه های خشمناک کردید با ملایمت با آن ضربه ای به دستتان بزنید. با این کار ذهن شما یاد می گیرد که آن نوع تفکرات منفی با چیز ناخوشایندی همراه است.
20. به یاد داشته باشید که شما فقط این سه گزینه را دارید: خود را از موقعیت دور کنید، آن را تغییر دهید، یا آن را قبول کنید. این کارها باعث شادی می شوند؛ چسبیدن به ناراحتی هرگز شما را خوشحال نمی کند. 

[ یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند تعداد، شکل و حرکت اسپرم مردان نسبت به ۳۰ سال گذشته تا حد زیادی آسیب‌دیده است. این میزان در بررسی‌های مختلف ۵۰-۳۰ درصد گزارش‌ شده‌است. زندگی مدرن امروزی، آثار زیانبار زیادی روی دستگاه تناسلی مردان و زنان داشته است….


حیات هر عضوی در بدن، به گردش خون و اکسیژن‌رسانی مناسب بستگی دارد. به همین دلیل وقتی جریان خون قلب مختل می‌شود، دچار سکته قلبی می‌شویم. لباس‌های نامناسب و نشستن طولانی‌مدت به‌خصوص در وضعیت‌های خاص نیز جریان خون ناحیه دستگاه تناسلی را مختل می‌کند و گاهی آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، تحت‌فشار قرارگرفتن اعصاب این ناحیه نیز مزید بر علت‌ می‌شود و آسیب‌های وارده را دو چندان می‌کند. پس بهتر است به شلواری که میپوشید بیشتر بیندیشید اما چرا و چگونه؟

د. شلوارهای تنگ و فاق کوتاه، جریان خون دستگاه تناسلی را به‌شدت مختل می‌کنند. این وضعیت در حالت نشسته بدتر می‌شود. متاسفانه پوشیدن لباس نامناسب در ناحیه دستگاه تناسلی، باعث ایجاد علایم خاصی نمی‌شود که فرد متوجه آن شود ولی در درازمدت آسیب‌هایی به وجود می‌آید که ممکن است غیرقابل برگشت باشند.
علت اینکه بیضه‌ها خارج از بدن قراردارند، این است که برای عملکرد طبیعی، درجه حرارت آنها باید نیم درجه سانتی‌گراد از درجه حرارت بدن کمتر باشد بنابراین هر عاملی که باعث افزایش درجه حرارت آنها شود، باعث آسیب به فرایند تولید نطفه مردانه (اسپرم) می‌شود. به عنوان مثال در بیماری شایع واریکوسل، وریدهای اطراف بیضه متسع می‌شوند. این اتساع وریدها باعث افزایش درجه حرارت بیضه‌ها و آسیب به تولید اسپرم و ناباروری مرد می‌شود. لباس زیر و شلوارهای تنگ فاق کوتاه و از جنس پارچه سخت، با ۳ مکانیسم باعث آسیب به بیضه‌ها می‌شوند؛ مختل‌شدن جریان خون ناحیه تناسلی، اختلال در تهویه آن و بالارفتن درجه حرارت بیضه‌ها. نزدیک‌‌شدن و چسبیدن بیضه‌ها به بدن و یکی شدن درجه حرارت آنها با بدن‌ در درازمدت باعث آسیب به تولید اسپرم می‌شود. لازم به ذکر است که درجه حرارت ایده‌آل برای تولید اسپرم طبیعی، تقریبا ۳۳ درجه سانتی‌گراد است.
در ناحیه دستگاه تناسلی مردانه، قسمتی به نام «میاندوراه» یا در اصطلاح پزشکی «پِرینه» وجود دارد. میاندوراه در ناحیه بین مقعد و قاعده کیسه‌های بیضه قرار دارد و اعصاب مهم ناحیه دستگاه تناسلی از این قسمت عبور می‌کنند. هر عاملی که باعث ضربه یا اختلال در این قسمت شود، اعصاب آن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و این موضوع باعث اختلال در نعوظ می‌‌شود. شلوارهای تنگ و فاق کوتاه، یک درز دوخت سفت در خط وسط دارند که ناحیه میاندوراه را به‌شدت تحت‌فشار قرارمی‌دهد. برای داشتن یک رابطه زناشویی موفق باید جریان خون و عصب‌گیری ناحیه دستگاه تناسلی مرد طبیعی باشد، ولی بعضی بیماری‌ها مانند بیماری قند، فشارخون، چربی بالا، آسیب به نخاع به هر علتی و… از طریق مختل‌کردن جریان خون و جریان عصبی ناحیه دستگاه تناسلی به ناتوانی جنسی یا اختلال در نعوظ منجر می‌شوند. به همین دلیل حدود ۱۵ درصد افرادی که دوچرخه‌سواری حرفه‌ای انجام می‌دهند، به علت فشار مداوم به ناحیه میاندوراه که باعث اختلال در عصب‌گیری و اختلال در خون‌رسانی ناحیه دستگاه تناسلی می‌شود، دچار ناتوانی جنسی می‌شوند؛ یعنی همان کاری که شلوارهای تنگ و فاق کوتاه در درازمدت با بدن می‌کنند.
عرق انسان به خودی خود بویی ندارد ولی سطح پوست بدن ما پوشیده از هزاران نوع میکروب است. اگر راه مناسبی برای تبخیر عرق وجود نداشته باشد، در سطح پوست جمع و باعث شکسته‌شدن باکتری‌ها می‌شود. با شکستن باکتری‌ها، مواد شیمیا‌یی آزاد و باعث ایجاد بوی آزار‌دهنده می‌شوند. بوی عرق دو نقطه از بدن خیلی آزار‌دهنده است، این دو ناحیه عبارتند از زیربغل‌ها و ناحیه دستگاه تناسلی. علت این بو تولید پروتئین و مواد چربی به‌وسیله غدد عرق این نواحی است که باکتری‌ها از آنها تغذیه می‌کنند. از آنجا که عرق سایر نقاط بدن حاوی مقادیر زیادی نمک است، باکتری‌ها به آسانی نمی‌توانند از محتویات عرق استفاده کنند. اگر تهویه ناحیه تناسلی به علت پوشیدن لباس‌های تنگ به‌خوبی برقرارنباشد، هم بوی تعریق دیگران را آزرده می‌کند، هم کم‌‌کم ناحیه تناسلی بوی خاص آزار‌دهنده‌ای می‌گیرد که حتی با شستشو نیز از بین نمی‌رود و چون محیط همیشه به‌علت وجود عرق مرطوب است، احتمال عفونت‌های قارچی بالا می‌رود.

افرادی که در تمام طول روز با شلوارهای تنگ و فاق کوتاه کار می‌کنند، اگر به کشاله‌های ران خود به‌دقت نگاه کنند، ممکن است لکه‌های قهوه‌ای رنگی را ببینند که همان قارچ پوستی است. حال شما راننده‌ای را تصور کنید که در فصل تابستان با شلوار نامناسب روزی ۱۰ ساعت مسافرکشی می‌کند. حدس بزنید که این فرد به‌علت گرمای بیش از حد ناحیه دستگاه تناسلی، مختل‌شدن جریان خون این ناحیه، مختل‌شدن جریان عصبی و تعریق بیش از حد که امکان تبخیر مناسب آن وجود ندارد، در دراز مدت دچار چه مشکلاتی خواهد شد.
منبع : Salamat.ir 

[ جمعه 26 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

داشتن استرس خفیف عادی ترین بخش زندگی است اما زندگی چالش برانگیز این روزها که نگرانی ها، فشارهای شغلی، اقتصادی و روحی و روانی در طبیعت آن جای دارند بسیاری از افراد را تحت فشار قرار می دهد.
این استرس های شاید علاوه بر تاثیر منفی بر بازدهی شغلی، سلامت جسم و روح را نیز کاهش می دهد. کنترل استرس گام اصلی در آغاز مسیر گریز از این آسیب هاست. 
راهکارهایی که معرفی می کنیم به شما کمک می کنند تیک نگیرید، از اضطراب، فشار روانی و افسردگی بگریزید و آرامش جسم و روح تان را تامین کنید.
نوع نگاه ما به زندگی
دیدگاه ما نسبت به زندگی و حتی استرس در نگاه شما به موقعیت هایی که در آن قرار می گیرید تاثیر می گذارد. در واقع می توان گفت انعطاف پذیری شما با استرس مقابله افزایش می کند و مثبت اندیشی نیز روشی موثر برای فرار از تیک های عصبی است.
خواب خوب
حتما شنیده اید که مقدار خواب روزانه باید حدود هشت ساعت باشد. کم خوابی علاوه بر اینکه احتمال بروز بیماری های قلبی، سکته، پرفشاری خون و دیابت را افزایش می دهد؛ درصد تمرکز شما را هم مختل می کند. 
به این ترتیب بسیار راحت در معرض استرس و تیک های عصبی قرار می گیرید و هوشیاری و قوه استدلال شما نیز کم می شود.
خندیدن از ته دل
قدیمی ها می گفتند خنده بر هر درد بی درمان دواست. پزشکان هم به این نتیجه رسیده اند که خندیدن میزان هورمون های استرس در بدن را کاهش می دهد و تیک های عصبی را از بین می برد. خندیدن باعث تسکین دردها، افزایش نشاط و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
چند نفس عمیق
یک فرمول جهانی می گوید راحت ترین راه برای برطرف شدن تنش های روحی، تنفس عمیق است. نفس کشیدن عمیق باعث شل شدن عضلات و در ادامه تسکین روح می شود. باور کنید این روش ساده موثر است و استرس را از شما دور می کند. می توانید امتحان کنید.
همکلامی با دیگران
پیدا کردن و گفت و گو با دوستان جدید و معاشرت دوباره با دوستان قدیمی، روش فوق العاده ای برای خلاص شدن از تنش و اضطراب روزمره است. اگر این توانایی را داشته باشید که مشکلات خود را با دیگران در میان بگذارید، دیگر تنها نخواهید بود.
آرام سازی اعصاب
با خواندن چند کتاب کوچک با تکنیک های تمدد اعصاب آشنا شوید و با به کارگیری این روش ها تیک های عصبی را از بین ببرید. برای مقابله با اثرات احساسی و فیزیکی منفی اضطراب می توانید از روش های ساده ای مانند گره کردن مشت و شل کردن آن بهره بگیرید.
ساده زیستن
از کمترین داشته های تان بیشترین بهره را ببرید و ساده زیستن را عملی کنید. به سمت آنچه برای تان ارزشمند است بروید و از غیرضروریات زندگی دست بکشید. اگر خود را رها کنید استرس کمتری خواهید داشت و خوشحال تر زندگی خواهید کرد.
برنامه ریزی
اگر می خواهید در انجام امور زندگی تان شکست نخورید برنامه ریزی زمانی خوبی داشته باشید. شما نمی توانید چند کار درست و کامل را در یک روز انجام بدهید زیرا دچار اضطراب می شوید. بنابراین تنها برای کارهایی که کیفیت زندگی تان را بالا می برند وقت بگذارید.
نرمش و ورزش
انجام تمرینات ورزشی برای کاهش استرس، تیک های عصبی و تنش مفید هستند. درواقع هنگامی که نرمش یا ورزش می کنید علاوه بر تقویت عمومی بدن، مغز شما هم یک انتقال دهنده عصبی به نام اندورفین تولید می کند. کار این ماده ایجاد احساس خوب است.
این چند روش را هم امتحان کنید
*آرام راه بروید و آرام تر از قبل صحبت کنید تا ضربان قلب و تنفس تان آرام شود.
*شوخ طبع باشید. دیگران را شاید کنید. به نزدیکان هدایای کوچک ببخشید و زا مهربانان قدردانی کنید.
*پوشیدن لباس های گشاد و کفش راحت باعث احساس آرامش می شود و درآوردن ساعت و کفش ها به کاهش فشار عصبی کمک می کند.
*بازی های کامپیوتری اگر به اعتیاد تبدیل نشوند، برای سرگرم شدن و تخلیه فشارهای روحی بسیار مفید هستند.
*انجام دادن کارهای ساده در منزل نیز در کاهش اضطراب موثر است. می توانید 20 دقیقه آشپزی و باغبانی را امتحان کنید.
*زمانی که حملات اضطرابی آغاز می شود، غذاخوردن با آرامش یا خوردن بستنی به شما کمک می کند اما غذاهایی که میزان ترشح هورمون های دوپامین و سروتونین را افزایش می دهند سطج شادابی شما را بیشتر افزایش می دهند.
*رنگ ها هم آرامش بخش هستند و تاثیر مثبتی بر روح و روان تان می گذارند. پوشیدن یک تی شرت رنگی و تعویض رنگ دیوارها و پرده های ساده و رنگارنگ کردن آنها شما را شاد خواهد کرد.
*اگر در معرض حملات شدید اضطرابی هستید مصرف دارو را فراموش نکنید. مصرف داروهای تجویزشده توسط پزشک متخصص روش مناسبی برای کاهش علائم اضطراب و دلشوره و همچنین حفظ خونسردی است. 

[ جمعه 26 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

نتایج آخرین تحقیقات انجام شده در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان داده است كه مصرف روزانه‌ یك سیب، میزان كالری را تا 190 كیلو كاهش می‌دهد و همین عامل كاهش مصرف غذا را در بر دارد. در این زمینه یك دوره‌ مطالعاتی پنج هفته‌ای در آزمایشگاه روی 59 زن و مردی كه وزن متعادلی داشتند انجام شد. در طول این دوره بعضی از افراد شركت كننده از مصرف سیب منع شدند و بعضی دیگر فرآورده‌های متنوع سیب را مصرف كردند. در پایان مشخص شد، كسانی كه یك سیب قبل از غذا مصرف كردند، 187 كیلو كالری كمتر از كسانی كه دیگر محصولات سیب را خورده بودند یا اصلا سیب نخوردند،

مصرف سركه سیب برای سلامتی بدن فواید بسیاری دارد. از آن جمله، سركه سیب دارای خاصیت آنتی‌بیوتیكی و ضدعفونی‌كننده است. سركه سیب برای درمان مسمومیت غذایی و ناراحتی‌های گوارشی نیز توصیه می‌شود. درمان عفونت ادراری و كاهش فشار خون بالا از دیگر فواید مصرف این ماده غذایی است. سركه سیب همچنین مقدار پتاسیم بدن را تنظیم می‌كند و در نتیجه در حفظ تعادل اسیدی- بازی خون موثر است. از دیگر فواید مصرف این ماده خاصیت ضدسرطانی آن است. اما بهتر است به این نكته توجه كنید كه هر چند مصرف سركه با غذا باعث هضم بهتر آن و افزایش اشتها می‌شود ولی به افرادی كه ناراحتی و سوزش معده دارند توصیه می‌كنیم از مصرف آن خودداری كنند. 

[ سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

آيا شما جزو آن دسته از افرادى هستيد كه صبح را بيشتر از ديگر قسمت هاى روز دوست دارند حتى اگر شب قبل تا ديروقت بيدار مانده باشيد ! استرس و اضطراب سيستم ايمنى بدن را ضعيف مى كند. بنابراين نكته مهم در اين بين آغاز كردن صبحى بانشاط و شاداب براى جبران خستگى شب گذشته است. بايد با آرامش ساعات اوليه را بگذرانيد تا علاوه بر جسمى سالم، بهترين استفاده را از روز پيش رو بكنيد، اما رمز آغاز يك صبح شاداب چيست متخصصان علم پزشكى معتقدند با انجام چند كار كوچك مى توان سلامت جسم و روح و داشتن روزى شاد را تأمين كرد.بهتر است پرده كركره اتاق خود را به حالت نيمه باز بگذاريد. در اين صورت، نور طبيعى طلوع آفتاب پيامى به مغز مى فرستد تا ميزان ترشح آدرنالين بيشتر شود، اين كار پيامى براى وقت بيدار شدن است و كمك مى كند تا وقتى زنگ ساعت به صدا درمى آيد، شما نيمه بيدار باشيد. اگر همين رويه را دنبال كنيد، به جاى ساعت شماته دار، شما به ساعت بيولوژيكى بدن خود اعتماد خواهيد كرد.
پزشكان توصيه مى كنند، ساعت را ۱۵ دقيقه زودتر از زمان بيدارى موردنظر كوك كنيد. چون ديگر مجبور نخواهيد بود يكباره از رختخواب بلند شويد و روز را با عجله آغاز كنيد. در اين شرايط وقت خواهيد داشت در رختخواب دراز بكشيد، بدون عجله بلند شويد، بدن را كش بدهيد و به اخبار گوش كنيد. شما حتى فرصت خواهيد داشت تا لباسى را كه مى خواهيد بپوشيد، كارهايى كه در طول روز بايد انجام دهيد و صبحانه اى كه دوست داريد بخوريد، در ذهن مرور كنيد. اين چند دقيقه دراز كشيدن در رختخواب، قبل از آنكه بقيه افراد خانواده بيدار شوند، فقط متعلق به خود شما است.
- يادآورى مى كنيم كه بدن خود را تا حد ممكن به مدت ۱۵ ثانيه كش بدهيد؛ اين كار را حتى قبل از آنكه چشم ها را باز كنيد، انجام دهيد، دست را بلند كنيد و با كشيدن انگشتان، گردن، مچ دست، انگشتان پا، مچ پا و در آخر گردن و كمر، سعى كنيد خستگى چند ساعت خواب را از تن خارج كنيد.
- بهتر است يك صندلى زير دوش حمام بگذاريد و روى آن بنشينيد، اين كار هم شما را آرام مى كند و هم انرژى مى دهد، درست مثل ماساژ آب. پس از چند دقيقه از زير دوش بيرون بياييد و حمام كنيد.
- هر روز صبح يك نقل قول كه به شما انگيزه مى دهد، بخوانيد. اين كار يك ساختار زيبايى به روز شما مى بخشد. شما را براى ادامه روز باانگيزه نگه مى دارد. مى توانيد حتى يك قطعه شعر كه به شما تمركز مى دهد را با خود زمزمه كنيد.
- سعى كنيد هر صبح شربت يا قرص مولتى ويتامين مصرف كنيد. سلامت جسم شما لازمه يك روز شاداب و بانشاط است.
- تا جايى كه ممكن است، تصميمات و گزينه هاى خود را كم كنيد، براى آنكه واقعاً يك صبح آرام و بدون استرس داشته باشيد. تعداد تصميمات و برنامه هايتان را تا حد ممكن كاهش دهيد. شما مى توانيد شب قبل درباره لباس، زمان بيدار شدن و مسير رفت و آمد فرداى خود تصميم بگيريد.
- اگر بچه داريد، او را هر صبح در آغوش بگيريد، اگر كودك دبستانى يا بزرگتر داريد، كنار تختخواب او بنشينيد و با نوازش او را بيدار كنيد و اگر كودك خردسال داريد، كنارش دراز بكشيد و او را در آغوش بگيريد. اين لحظات آرامشى به شما هديه مى دهند كه در همه ساعات روز شيرينى آن را احساس خواهيد كرد و حس تندرستى و سلامت بيشترى به شما دست مى دهد.
- صبح ها دهان خود را مسواك بزنيد، براى آنكه حال و هواى يك روز سالم و بانشاط را به دست آوريد، چه چيز بهتر از اينكه با تميزى شروع كنيد. بيش از ۳۰۰ نوع باكترى از شب قبل در دهان شما جا گرفته اند، پس با يك دهان آب گرفتن ساده نمى توانيد آنها را خارج كنيد.
- هر صبح يك آسپرين بچه بخوريد تا خطر حمله قلبى را به ميزان قابل توجهى كاهش داده باشيد. افرادى كه به مدت پنج سال هر صبح از آسپرين استفاده كنند، خطر حمله هاى قلبى تا ۵۰ درصد در آنها كمتر مى شود، البته در اين باره با پزشك مشورت كنيد.
- مصرف شكر در صبحانه فراموش نشود. براى آنكه از حافظه خود در طول روز به بهترين شكل استفاده كنيد، چاى يا قهوه را با شكر بخوريد. يك ليوان آب پرتقال هم به كمك شما خواهد آمد.
- تقويم كارهاى روزانه داشته باشيد، در قسمتى از آشپزخانه يك تقويم بزرگ يا تخته سفيد بگذاريد. هر برنامه اى كه براى روز خود داريد، يادداشت كنيد. از موعد صورت حساب ها تا آوردن فرزندان از مدرسه را يادداشت كنيد. اين زمان بندى روزانه كمك مى كند درگير استرس هاى مربوط به فراموش كردن كارهاى مهم نشويد.
- نوشيدن دو ليوان آب را فراموش نكنيد، بدن شما در طول شب روزه بوده است، بنابراين نياز شديد به آب پس از بيدارى را با نوشيدن دو ليوان آب رفع كنيد.
- يك سبد مقابل در خروجى براى خود و فرزندان بگذاريد و كليد، كيف پول، كاغذ، دستكش و ديگر وسايلى را كه احتمالاً براى پيدا كردن آنها بايد خانه را جست وجو كنيد در آن قرار دهيد تا مجبور نباشيد شتابزده از خانه خارج شويد.
- اعضاى خانه را ببوسيد و از منزل خارج شويد. قبل از خروج از خانه، با بوسيدن اعضاى خانواده، روحيه، نشاط، شادابى و تندرستى روحى لازم براى رويارويى با يك روز و فشار كارى را به دست مى آوريد. 

[ سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

با آمدن کاهو سر سفره ها در فصل بهار و تابستان آیا تا به حال از خود سوال کرده اید که این سبزی خوشمزه و پرمصرف چه خواصی دارد؟آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا بسیاری از افراد چاق برای لاغر شدن، هر روز یک بشقاب بزرگ سالاد می‌خورند و کاهو یکی از سبزی‌های سالادشان را تشکیل می‌دهد؟اگر بخواهیم کمی درباره تاریخچه آشنایی انسان با این سبزی برایتان بگوییم، باید این‌گونه آغاز کنیم که این سبزی در حدود 2500 سال پیش توسط ایرانیان باستان مصرف می‌شده و تاکنون محبوبیت خود را از دست نداده است.برای کسانی که از کمبود اهن رنج میبرند بسیار توصیه میشود چرا که سرشار از ویتامین و آهن است. متخصصان می گویند که کاهو ویتامین های «آ» و «ب» و «ث» دارد و خونساز است. این سبزی سرشار از املاح آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی، سدیم و مس است. این املاح به ویژه منگنز و روی از سفید شدن و ریزش مو جلوگیری می کند.حتی برای آفتاب سوختگی مفید بوده، قرمزی ناشی از آن را در سطح پوست کاهش می دهد.تعدادی از پزشکان معتقدند که کاهو خاصیت خنک کننده دارد تشنگی را برطرف می کند.افرادی که تشویش و نگرانی و دلهره دارند حتما مصرف روزانه کاهو زا در برنامه غذائی خود بگنجانند چرا که تحقیقات نشان داده کاهو مسکن اعصاب و بهترین دارو برای بیماران عصبی است،همچنین برای آرامش اعصاب و رفع خستگی و بی خوابی مفید است.
جالب است بدانید که مصریان قدیم به کاهو «گیاه بارور» می گفتند. و از آن برای درمان ناباروی و بالابردن توان جنسی استفاده میکردند.کاهو فشار خون را تنظیم می کند و خوردن مرتب آن از بروز بیماری‌های قلبی- عروقی و سکته جلوگیری می‌کند .در درمان یبوست مؤثر است. کاهو اشتها را تحریک می کند. خوردن کاهو با کمی سرکه و ادویه پیش از غذا ـ با تحریک غدد دستگاه گوارش و ترشح اسید معده ـ به هضم غذا کمک می کند. 

[ شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

آنچه که ما از زندگی می خواهیم، خوشبختی است. خوشبختی فقط آن چیزی نیست که وقتی آنرا داشته باشیم احساس کنیم، بلکه آن چیزی است که آرزو داریم به آن برسیم. اگر به جای اینکه همه تمرکز و حواسمان روی قصد و نیتمان باشد، فقط روی خوشبخت بودن با هر چه که داریم متمرکز شویم، آشکار کردن قصد و منظورمان خیلی راحت تر خواهد بود. پس سعی کنیم کمتر از چرخ گردون برای داشتن یا نداشتن فلان چیز و بهمان چیز سوال کنیم و برای هر چه که برایمان پیش می آید، قدردان و شکرگذار باشیم. آن زمان است که حس راحتی و لذت کامل را از زندگی خود می بریم.
خیلی اوقات بدون اینکه بدانیم با توجه بیش از حد روی نیت و مقصودمان، آن را بد نشان می دهیم. وافعیت این است که توجه و تمرکز زیاد روی قصد و نیتمان فقط این واقعیت را تشدید می کند که این اهداف و مقاصد وجود ندارند و درنتیجه ما تلاش می کنیم که نشان دهیم آنها هستند. این ایده که ما باید همیشه اوقات روی نیت و مقاصدمان تمرکز داشته باشیم کاملاً نادرست است. برای نشان دادن آرزوها و امیال خود، باید با تحقق این آرزوها در هماهنگی و هارمونی باشیم. این یعنی باید طوری فکر کنید، احساس کنید یا عمل کنید که گویی امیال و خواسته هایتان تحقق یافته اند.
اگر همه خواسته هایتان به عرصه ظهور رسیده اند، دیگر تلاشی برای آشکار ساختن چیزی نمی کنید، بلکه از آنچه دارید لذت می برید و قدردان و سپاس گذار آن هستید. شما از همه آنچه که در زندگی خود دارید شاد و راضی هستید، از داشتن آن لذت می برید و کاملاً زندگی خود را دوست می دارید. این دقیقاً همان وضعیتی است که باید داشته باشید تا در هماهنگی و هارمونی با امیال و آرزوهای خود قرار گیرید. این رمز کار است. یعنی باید سعی کنید تا آنجا که می توانید شاد و خوشبخت باشید.
همه ما همیشه سعی می کنیم تا آنجا که می توانیم یاد بگیریم که چطور امیال و آرزوهایمان را عملی کنیم اما هنوز هیچوقت به آن اندازه که می خواهیم یا با آن سرعت که دوست داریم موفق به انجام اینکار نمی شویم. متوجه نیستیم که کارمان را اشتباه انجام می دهیم. وقتی سعی می کنیم چیزی خلق کنیم، همیشه می گوییم فلان چیز کم است، بهمان چیز را نداریم. سعی می کنیم همه چیز را تغییر دهیم چون آنطور که هستند برای ما قابل قبول نیست. اتفاقی که می افتد این است که موقعیت هایی را پشت سر هم می سازیم که برای نرسیدن ما به هدفمان طراحی شده است نه رسیدن به آن.
تناقض آن اینجاست که ما وقتی شروع به خلق چیزی که میخواهیم می کنیم، دیگر برای آن تلاش نمی کنیم. به همین دلیل است که منصرف شدن و رها کردن امیال و آرزوهایمان به دست روزگار، قواین قدم است که شاید معجزه بالاخره رخ دهد. ما دست از تلاش کردن برای رسیدن به مقصودمان برمی داریم و ادعا می کنیم که همه چیز همان طور که در حال حاضر هست، خوب است. وقتی دست از تغییر دادن همه چیز برمی داریم و همه چیز را همانطوری که هست قبول می کنیم، در کوتاه زمانی میبینیم که آنچه میخواستیم، یعنی همان آرزوی همیشگیمان، مثل معجزه در زندگیمان نمودار می شود.
پس به جای تغییر دادن همه چیز و ساختن آن چیزی که می خواهید، اجازه بدهید به طور ناخودآگاه همانی که هستید و همان چیزهایی که دارید را دوست داشته باشید و قبول کنید که هیچ اشکالی ندارند. وقتی اینکار را می کنید، به جای اینکه در زندگی کمبود و فقدان داشته باشید، احساس رضایت خواهید کرد.
وقتی در مشکلات زندگی گرفتار می شویم، دیگر از آنچه که داریم لذت نمی بریم و با آن خوشبخت نیستیم، و همیشه به چیزی فکر می کنیم که نداریم و دوست داریم داشته باشیم. و هیچوقت قدر چیزهایی که داریم را نمی فهمیم مگر وقتی که آن چیزها را از ما می گیرند. پس سعی کنیم هر چه که در زندگی خود داریم را تا آنجا که می توانیم دوست داشته باشیم و قدر آن را بدانیم. مطمئناً خیلی خوشحال خواهید شد اگر بفهمید آنچه که می خواستید و آرزو داشتید را به دست آورده اید. وقتی به خودمان اجازه بدهیم که همه چیزهای خوب زندگی را درک کرده و دوست داشته باشیم، زندگیمان سراسر لذت خواهد شد.
به جای اینکه فقط به خاطر اینکه چیزی را در زندگیمان نداریم، به دنبال آن باشیم، خوب است که اطمینان کنیم و فکر کنیم به هرچه که می خواستیم رسیده ایم و شکرگذار باشیم. در این حالت به جای اینکه چیزی بسازید، با همان چیزهایی که دارید شاد و راضی خواهید بود. گرچه دوست دارید چیزی بسازید و خلق کنید، اما تمرکز و توجه اصلی شما در این خواهد بود که از انجام آن لذت ببرید و نتیجه ای که به دست می آورید در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد.
وقتی باور کنید که به آنچه خواسته بودید، رسیده اید، دیگر برای به دست آوردن آن خودتان را به در و دیوار نمی زنید. در این صورت شاد و آرام به کارتان ادامه می دهید و به جای اینکه مدام نگران باشید که آیا به آن می رسید یا نه، با اطمینان منتظر آن می مانید. در این شرایط آزادی بیشتری را در زندگی تجربه می کنید.
یادتان باشد، اگر در حال حاضر به همه آرزوهایتان رسیده باشید و هرچه میخواستید را به دست آورده باشید، از زندگی لذت می برید و قدر چیزهایی که دارید را می فهمید. اگر بخواهید با رویاها و آرزوهایتان در هماهنگی و هارمونی باشید، باید چنین جالتی داشته باشید. به جای اینکه برای خود آرزوسازی کنید، سعی کنید یاد بگیرید برای هرچه که در زندگی برایتان پیش می آید قدردان باشید. سعی کنید از زمان حال و آنچه که دارید لذت ببرید و آخر اینکه سعی کنید آنطور که باید و شاید خوشبخت باشید.
اگر همه خواسته هایتان به عرصه ظهور رسیده اند، دیگر تلاشی برای آشکار ساختن چیزی نمی کنید، بلکه از آنچه دارید لذت می برید و قدردان و سپاس گذار آن هستید. شما از همه آنچه که در زندگی خود دارید شاد و راضی هستید، از داشتن آن لذت می برید و کاملاً زندگی خود را دوست می دارید. این دقیقاً همان وضعیتی است که باید داشته باشید تا در هماهنگی و هارمونی با امیال و آرزوهای خود قرار گیرید. این رمز کار است. یعنی باید سعی کنید تا آنجا که می توانید شاد و خوشبخت باشید. 

[ شنبه 20 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

آب لبو، موثر در كاهش فشار خون‌
جام جم آنلاين: متخصصان تغذيه معتقدند: نوشيدن ميزان اندكي آب چغندر قرمز در روز به كاهش فشارخون مبتلايان به پرفشاري خون كمك مي‌كند.

نتيجه پژوهشي جديد در لندن نشان مي‌دهد: نوشيدن يك فنجان آب چغندر قرمز (لبو) به صورت روزانه تاثير چشمگيري در كاهش فشار خون مبتلايان به پرفشاري خون دارد.

نتيجه اين مطالعه نشان مي‌دهد مصرف آب چغندر قرمز اندكي بعد از مصرف تاثير خود را نشان مي‌دهد و با واكنش برخي باكتري‌هاي دهاني و گشادتر شدن رگ‌هاي خوني جريان خون در بدن سريع‌تر مي‌شود.

به گفته كارشناسان اين خاصيت در ديگر گياهان و سبزي‌هاي با نيترات فراوان نيز ديده مي‌شود. 

[ پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

هفت روش مفید کاهش استرس
قضاوت کردن, متهم کردن یا نتیجه گیری سریع را به تاخیر بیندازید. سعی کنید ابتدا از واقعیت ها آگاه شوید. عدم آگاهی کافی هم به شما و هم به دیگران صدمه می زند. پیش از آن که قضاوت کنید با دسترسی به یک منبع موثق و آگاه از شرح ماوقع و تمامی آن مطلع شوید...

1- از قطع شدن ارتباطتان با دیگران احساس گناه نکنید.
می توانید در تمام طول زندگی تان سعی خود را بکنید تا با افرادی که سالیان سال در کنارتان بوده اند, ارتباط تنگاتنگی داشته باشیدو چه خوب است که از پس این کار بر بیایید, اما انجام آن نه ضرورتی دارد و نه عملی است. بپذیرید کسانی که دیگرا با آنها ارتباط ندارید یا از نزدتان رفته اند خیلی زود از خاطرتان محو می شوند. بی شک آنها نیز شما را فراموش خواهند کرد. هیچ اشکالی ندارد. شاید روزی دوباره یکدیگر را ملاقات کنید, شاید هم نکنید. در هر حال خاطرات زیادی از آنها داریدو بنابراین با خودتان دشمنی نکنید یا دیگران را مقصر ندانید. جدایی امری کاملا طبیعی است.مسلم بدانید که دیگر تحت هجوم فشار های عصبی قرار نمی گیرید.

2- تا زمانی که موضوعی برای نگرانی ندارید نگران نباشید.
شاید شما از زمره کسانی هستید که وقتی همه چیز به خوبی پیش می رود, دل نگرانی رویدادی سخت وهولناک هستید که از راه می رسد و زندگی ر به کامتان تلخ می کند. یا شاید وقتی کسی به موقع نمی رسد یا اتفاقی خارج از برنامه رخ می دهد, بلافاصله به بدترین سناریو فکر می کنید. یا شاید هم همواره ترس ها و نگرانی هایی در مخیله تان جا خوش کرده اند! در هر شرایطی که قرار می گیرید , به یاد هزاران هزار مرتبه ای بیفتید که پی برده این نگرانی تان بیهوده بوده است. به هر حال فکر کنید این بار هم شانس زیادی به شما روی می آورد . پایان , شادی و نشاطی زاید الوصف است. آسوده خیال باشید, از زندگی لذت ببرید و از نگران شدن در مورد همه چیز دست بردارید.مسلم بدانید که دیگر تحت هجوم فشارهای عصبی قرار نمی گیرید.
3- وسیله ای را که دارید , دوباره نخرید.
این نکته ممکن است کاملا بدیهی باشد. شاید از برخی وسایل چند قلم در خانه تان داشته باشید, اما از وجود آن ها بی خبر باشید. بنا براین قبل از رفتن به خرید , همه جای خانه را به دقت بررسی کنید تا ببینید آیا چیری که نیاز دارید در خانه تان است یا نه. فهرستی از اقلامی که چندان استفاده نمی شوند تهیه کنیدو محل نگهداری هر کدام از آنها را نیز یادداشت کنید. در این صورت بارها و بارها می توانید با نگاهی به این فهرست , از خرج کردن بیهوده پول و تهیه دوباره وسایلی که در خانه دارید جلوگیری کنید. مسلم بدانید که دیگر تحت هجوم فشار های عصبی قرار نمی گیرید.
4- فکر نکنید که همیشه باید در حال انجام کاری باشید.
کار نکردن اشکالی ندارد. در واقع , اگر سعی کنید هر روز زمانی را به کار نکردن اختصاص دهید, مشکلی پیش نمی آید و ضرر نمی کنید. هیچ کاری انجام ندهید. بنشینید و تن آرامی کنید. آرام پیاده روی کنید. ذهن تان را به روی اشفتگی ها ببندید. و بعد در تخیلات خود غوطه ور شوید. ابتدا , ممکن است این کار شما را عصبی کند,زیرا در همان حال که می توانستید دست به انجام کاری سودمند بزنید , بیکار نشسته اید و دراید زمان بهره وری تان را هدر می دهید. اما می توانید فکرش را بکنید؟ هنگام بیکاری در حال انجام دادن کاری سودمند هستید. به اسب ها ی دونده ذهنتان افسار می بندیدو سرعتشان را آرام آرام می کنید. دارید ذهن خود را از قید و بند ها آزاد می کنید. دارید کنترل خودتان را به دست می آورید. دارید می آموزید که زندگی مردن فقط کار کردن نیست....بلکه بودن است.مسلم بدانید که دیگر تحت هجوم فشار های عصبی قرار نمی گیرید.
5- اول از همه در جستجوی حقیقت باشید.
قضاوت کردن, متهم کردن یا نتیجه گیری سریع را به تاخیر بیندازید. سعی کنید ابتدا از واقعیت ها آگاه شوید. عدم آگاهی کافی هم به شما و هم به دیگران صدمه می زند. پیش از آن که قضاوت کنید با دسترسی به یک منبع موثق و آگاه از شرح ماوقع و تمامی آن مطلع شوید. جامعه آماده است تا در اندک زمانی پس از پخش شایعه به سمت همه کس و همه چیز ثابت می شود. به هیچ عنوان خم به ابرو نمی آورد. شما بخشی از این جامعه نباشید. پیش از آن که دست به کار شوید, از حقیقت ماجرا آگاهی پیدا کنید.
6- فهرست غذایتان ساده باشد.
هنگامی که قصد دارید مهمانی برگزار کنید لازم نیست انواع و اقسام غذاهای مختلف را روی میز بچینید(با این کار مهمان هایتان را تحت هجوم فشار های عصبی قرار می دهید) یک نوع پیش غذا یک دیس غذای اصلی چند ظرف غذاهای جانبی و دسر کفایت می کند. با این کار, در هزینه و وقت خود صرفه جویی می کنید, و چنان مهمانی دادن برایتان ساده می شود که دلتان می خواهد مهمانی های بیشتری ترتیب بدهید. اگر مهمانی را بیش از اندازه مفصل برگزار کنید, آن وقت مهمان هایتان که می خواهند متقابلا شما را دعوت کنند نیز ناگزیرند مهمانی مفصلی ترتیب بدهند که شاید قوای مالی و جانی شان را نداشته باشند. باید به جای کمیت, کیفیت غذا برایتان مهم باشد. کاری کنید که به مهمانان تان خوش بگذرد و احساس خوبی داشته باشند. این گونه دور هم جمع شدن ها است که در خاطره ها باقی می ماند.مسلم بدانید که دیگر تحت هجوم فشار های عصبی قرار نمی گیرید.
7- ذخیره واژگانی زبان دوم تان را افزایش دهید.
ندانستن معنی یک واژه آزار دهنده و ناراحت کننده است, از همه ناراحت کننده تر حدس زدن اشتباه معنای یک لغت یا پرسیدن از دیگران است. اگر معنای واژه ای را نمی دانید آن را در فرهنگ لغات جستجو کنید. هر روز مشتاق یاد گرفتن یک واژه جدید باشید و از نحوخ تلفظ و کاربرد آن اگاهی کامل پیدا کنید. غنای واژگانی به شما کمک می کند که فورا متوجه شوید در دنیا چه می گذرد تا این راه نیازمند یاری گرفتن از دیگران نشوید.مسلم بدانید که دیگر تحت هجوم فشار های عصبی قرار نمی گیرید. 

[ پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

گريپ‌ فروت يكي از مركباتي است كه بيشتر از 4000 سال است در هند و مالزي كاشته مي‌شود. گريپ‌فروت ميوه مشترك فصل پاييز و زمستان است. گريپ‌فروت رسيده ترش و شيرين و كمي تلخ مي‌باشد. نوعي از گريپ‌فروت كه در شمال ايران مي‌رويد چون داخل آن قرمز رنگ است به آن تو سرخ مي‌گويند.
گريپ‌فروت منبع غني ويتامين ث است. به نحوي كه نصف گريپ‌فروت، بيش از 50 درصد ميزان مورد نياز روزانه بدن ويتامين «ث» را در بر دارد. انواع سرخ و صورتي اين ميوه سرشار از بتاكاروتن است كه بدن، آن را به ويتامين «آ» تبديل مي‌سازد.
همچنين گريپ‌فروت حاوي ويتامين ب 1، ب 2، اسيد فوليك، فسفر، منيزيم، مس و منگنز است. 100 گرم گريپ‌فروت داراي 30كالري انرژي، 13/0 گرم چربي، 3/0 گرم پروتئين، 325 ميلي‌گرم پتاسيم، 25 ميكروگرم اسيد فوليك، 40 ميلي‌گرم كلسيم و يك ميلي‌گرم آهن و 88 گرم آب است.

گريپ‌فروت چون داراي كالري كمي است نوشابه بسيار خوبي براي آنهايي است كه مي‌خواهند وزن كم كنند و لاغر شوند. گريپ‌فروت از پرتقال كمتر قند دارد. گريپ‌فروت را نبايد به همراه تعدادي از داروها خورد زيرا اثر آنها را چند برابر مي‌كند مثلا كسي كه داروي فشار خون مصرف مي‌كند اگر آن را با گريپ‌فروت بخورد اثر دارو زيادتر شده و شخص فشار خونش بشدت پايين مي‌آيد و خطرناك است.

بتازگي گزارشاتي منتشر شده مبني بر اين‌ كه مصرف زياد گريپ‌فروت مي‌تواند احتمال بروز سرطان سينه در زنان را تا 30درصد افزايش دهد.

براساس اين گزارش چنانچه خانم‌ها به طور مرتب و روزانه از گريپ‌فروت استفاده كنند احتمال بروز اين بيماري در آنها تا 30 درصد افزايش مي‌يابد حتي اگر اين ميزان به اندازه روزانه يك‌چهارم از يك گريپ‌فروت باشد.

گريپ‌فروت را مي‌توان تا يك هفته در دماي اتاق نگه داشت و در صورتي كه به جاي سرد كردن، آن را گرم كنيد، پرآب‌تر مي‌شود. چنانچه بخواهيد ميوه را به مدت زيادتري نگهداري كنيد، آن را بايد در يخچال بگذاريد و در اين صورت بين 6 تا 8 هفته سالم مي‌ماند. قبل از آب گرفتن يا خوردن، گريپ‌فروت را در دماي اتاق قرار دهيد. هنگامي كه اين ميوه را مي‌بريد زود مصرف كنيد زيرا در اثر ماندن مواد موثر خود را از دست داده و تلخ مي‌شود. 

[ دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

کار‌شناسان معتقدند رژیم غذایی نامنظم یکی از دلایل استرس است. بنابراین گنجاندن یکسری مواد غذایی در رژیم خوراکی می‌تواند مانع استرس شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، در این تحقیق به ۸ ماده غذایی مهم که در کاهش استرس نقش بسزایی دارد اشاره شده است. 
ماست: 
ماست ماده‌ای است سبک و دارای هضم ساده. به بیان دیگر پروتئین ماست سبب افزایش هورمون‌های عصبی در مغز و نتیجتاً منجر به آرامش در فرد می‌شود. همچنین ماست یا هر ماده لبنی دیگر غنی از تیروسین است که این ماده سبب افزایش سطح هورمون سروتونین مغز می‌شود.
شکلات تلخ: 
شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان زیاد به شکل فلانوئید است که سبب کاهش سطح هورمون استرس می‌‎شود.
مرکبات: 
میوه‎‌ها به دلیل آنکه دارای قند خنثی هستند سبب از بین رفتن استرس در ذهن می‌شوند.
بادام: 
به عنوان تسکین دهنده استرس عمل می‌کند. بادام دارای ویتامین b۲، ویتامین e، منیزیوم و روی است. ویتامین b و منیزیوم بادام در تولید سروتونین که به کاهش استرس کمک می‌‎کند نقش دارد. روی موجود در بادام با بعضی اثرات منفی استرس مبارزه می‌کند. ویتامین e بادام هم به عنوان آنتی اکسیدان، رادیکال‌های آزاد وابسته به استرس و بیماری قلبی را از بین می‌‎برد.
چای گیاهی: 
چای سیاه یا چای گیاهی خلق و خوی شما را بهتر می‌کند چای پونه، چای گل یاس، گل لاله و یا دیگر چای‌های گیاهی همچون دارو به آرامش ذهن و سیستم بدنی کمک می‌کند.
ماهی: 
ماهی یک منبع فراوانی از امگاه ۳ و اسیدهای چرب است. ماهی شامل ویتامین‌های مهم، به خصوص ویتامین‌هایی مانند b۶ و b۱۲ است که پایین آورنده استرس هستند.
در حقیقت b۱۲ یکی از مهم‌ترین ویتامین‌هایی است که در ترکیب هورمون سروتونین مغز نقش دارد. کمبود b۱۲ منجر به افسردگی می‌شود. به بیان دیگر، غذاهای دریایی دارای میزان بالایی از زینک است که مانع استرس می‌شود.
بروکلی: 
بروکلی به عنوان سبزی شادی‌آور شناخته شده است. این سبزی سرشار از ویتامین b از جمله اسید فولیک است که در کاهش استرس نقش دارد. اسید فولیک به از بین رفتن استرس، نگرانی، ترس و حتی افسردگی کمک می‌کند. بروکلی به دلیل داشتن فیبر زیاد به درمان یبوست که در اثر استرس پدید می‌آید نیز کمک می‌کند.

سیر:
سیر به کاهش تنش، استرس و گلوکز بدن کمک می‌کند. سیر غنی از آنتی اکسیدان است که در کاهش میزان استرس نقش دارد. 

[ دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

گياه شناسي:
هندوانه گياهي است يكساله و يك پايه ساقه آن خزنده و پيچك درد و برگهاي آن پهن با بريدگيهاي عميق مي باشد . گلهاي آن كوچك و زردرنگ است . ميوه آن رگد يا دراز . پوست آن سبز رنگ و داخل آن قرمز مي باشد . تخمه هندوانه بر حسب انواع مختلف آن ممكن است سياه ، قرمز ، سفيد و يا زرد باشد .

تركيبات شيميايي:
هندوانه داراي اسيد آمينه اي بنام سيترولين و موادي بنام كاروتن و ليكوپن و نوعي قند بنام مانيتول مي باشد .
در هر صد گرم هندوانه مواد زير موجود است .
آب 92 گرم
پروتئين 0/5 گرم
مواد چربي 0/2 گرم
نشاسته 6 گرم
كلسيم 0/7 ميلي گرم
فسفر 10 ميلي گرم
آهن 0/5 ميلي گرم
سديم 1 گرم
پتاسيم 100 ميلي گرم
ويتامين آ 600 ميلي گرم
ويتامين ب 1 0/03 ميلي گرم
ويتامين ب 2 0/3 ميلي گرم
ويتامين ب 3 0/2 ميلي گرم
ويتامين ث 8 ميلي گرم
تخم هندوانه داراي حدود 30 درصد روغن است كه از نظر خواص شيميايي مانند روغن بادام مي باشد .

خواص داروئي:
هندوانه از نظر طب قديم ايران سرد و تر است . گرما را برطرف مي كند و بهترين ميوه فصل تابستان است .
1)هندوانه مدر است و به پائين آوردن فشار خون كمك مي كند
2)هندوانه معده را تقويت مي كند
3)پوست سفيد داخل هندوانه براي زخم گلو و دهان بسيار موثر است
4)مغز تخمه هندوانه كرم هاي معده و روده را از بين مي برد
5)هندوانه براي ورم مثانه مفيد است
6)هندوانه بدن را تازه و شاداب مي كند
7)هندوانه براي اشخاص گرم مزاج بسيار خوب است
8)آب هندوانه مخلوط با سكنجبين علاج كننده يرقان و دفع كننده سنگ كليه است
9)براي خنك كردن بدن در روزهاي گرم تابستان هندوانه را با شكر بخوريد
10)براي برطرف كردن تب و اخلاط بدن هندوانه را با شير خشت بخوريد
11)براي رفع خارش بدن هندوانه را با تمبر هندي بخوريد
12)هندوانه را بايد هميشه بين دو غذا خورد يعني تقريبا سه ساعت بعد از غذا و يكساعت قبل از غذا . زيرا اگر بلافاصله بعد از غذا خوزده شود در هضم غذا اختلال ايجاد مي كند همچنين نبايد آنرا با ميوه هاي ديگر مخلوط كرد زيرا توليد نفخ شكم مي كند

مضرات :
هندوانه براي اشخاص سرد مزاج و آنهائيكه داراي معده سرد مي باشند مناسب نيست . اينگونه اشخاص اگر مي خواهند هندوانه بخورند بايد آنرا با شكر ، ويا عسل و يا گل قند بخورند .
همچنين هندوانه در اشخاص سرد مزاج باعث درد مفاصل و ضعف جنسي مي شود . 

[ یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

استرس مربوط به شغل مي‌تواند روي توان و بازده كاري شما تاثير بگذارد و اين تاثير ناخوشايند حتي مي‌تواند زندگي شخصي شما را نيز تحت الشعاع قرار دهد.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، بنا براين آموزش چگونگي مديريت و كنترل استرس در محيط كار مي‌تواند به شما كمك كند كه هم در منزل و هم در محل كار شرايط و احوالات بهتري داشته باشيد و آرامش بيشتري پيدا كنند و درعين حال بازده كاري‌تان نيز افزايش يابد.
به گزارش سايت اينترنتي هلت دي نيوز، كارشناسان كلينيك كليولند در مقاله‌اي به چند راه كار مفيد براي مديريت استرس در محل كار اشاره كرده‌اند. اين كارشناسان توصيه مي‌كنند:
-‌ فهرستي از اولويت بندي كارهايتان تهيه كنيد.
-‌ اگر كار زيادي به عهده شما گذاشته شده حتما اين موضوع را با رييس خود در ميان بگذاريد.
- مشكلات مربوط به كار را در اداره رها كنيد و آنها را با خود به منزل نبريد.
- در طول روز كاري حتما زمانهاي كوتاهي را براي استراحت كردن بويژه زماني كه احساس استرس مي‌كنيد، در نظر بگيريد.
- هميشه ميزكار خود را مرتب نگه داريد و يادداشت و لوازم اضافي را از روي آن برداريد.
- به طور منظم ورزش كنيد و به قدر كافي بخوابيد.
- وقتي كاري را خوب انجام مي‌دهيد براي خودتان پاداشي در نظر بگيريد.
- سعي كنيد به درستي تشخيص دهيد كه چه زماني بايد به دنبال يك شغل جديد باشيد. 

[ یک شنبه 14 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

تحقیق نشان داد خوردن میوه تازه به ویژه میوه های دارای پوسته رنگی سبز و زرد ، میزان ابتلا به سرطان پانكراس یا لوزالمعده را به نصف می رساند.
خوردن پنج عدد یا بیشتر تره بار رنگی مثل هویج، ذرت، پیاز و سبزی جات گوناگون مثل اسفناج، شلغم، شاهی و كلم، خطر ابتلا به سرطان لوزالعمده را بسیار پایین می آورد.
سرطان پانكراس یا لوزالمعده از خطرناك ترین بیماری هاست و معالجه آن بسیار دشوار است. گوجه فرنگی و تره بار دارای رنگ روشن كمترین میزان را در پیشگیری از این بیماری دارند.
محققان با بررسی بیش از دو هزار زن و مرد از جمله 500 مبتلا به سرطان پانكراس و توجه به میزان سبزیجات و میوه های مورد استفاده این اشخاص به مدت یك سال مشاهده كردند كسانی كه حداقل پنج وعده از میوه ها و سبزیجات تازه رنگی مصرف می كنند بسیار كم به سرطان لوزالمعده مبتلا می شوند. 

[ پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

زیتون به دلیل دارا بودن املاح غنی معدنی و ویتامینها میوه‌ای، مغذی و بسیار مفید است. فسفر، کلسیم و پتاسیم، آهک، پروتئین، روغن، گوگرد و آهن از خواص درمانی زیتون است. مخلوط مساوی روغن زیتون و گلیسیرین نیز نقش مفیدی در معالجه پوست پای ترک خورده، درمان شوره سر و ریزش مو، جلوگیری از سفیدی مو دارد. پوست و برگ درخت زیتون دارای خواص تب‌بر است. تحقیقات نشان داده که مصرف روزانه دو قاشق غذا خوری (۲۳ گرم) روغن زیتون، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می دهد که این امر، به دلیل وجود چربیهای اشباع نشده در این روغن است.دم كرده برگ زيتون داروي خوبي براي پائين آوردن فشار خون مي باشد.روغن زيتون دفع كننده سنگ كيسه صفرا است براي اين منظور بايد آنرا با آبليمو مصرف كرد . روغن زيتون براي رفع سرفه هاي خشك مفيد است . براي رفع پيوره لثه ، روغن زيتون را بر روي لثه بماليد .براي برطرف كردن خراش و ترك پوست جويدن برگ زيتون براي از بين بردن زخم هاي دهان مفيد است وزیتون تقويت کننده نيروي جنسي است. مصرف روزانه زيتون از امراض قلبي وسرطان جلوگيري مي كند و بالاخره روغن زيتون بهترين روغن براي پخت و پز مي باشد زيرا در اثر حرارات خراب نمي شود. 

[ سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

رفتار و طرز برخورد، شالوده و پایه‌ی موفقیت است. یک انسان سخاوتمند با رفتار و منشی مثبت مطمئناً کامیاب خواهد شد. اگر رفتارتان را تغییر دهید، ادراکتان، اعمالتان، و زندگی‌تان را تغییر داده‌اید؛ و با تغییر تک تک زندگی‌ها، دنیا تغییر خواهد کرد.
در این مقاله ۳۰ نوع کار را عنوان می‌کنیم که هر کدام فقط ۳۰ ثانیه زمان می‌برد. تصور کنید اگر میلیون‌ها یا بیلیون ها انسان روی زمین اگر فقط یکی از این کارها را انجام بدهند، دنیا چطور تغییر می‌کرد؟ به همین خاطر سعی کردیم راه‌های جدیدی برای رشد و پیشرفت شخصی به رایتان عنوان کنیم که می‌توانید در کمتر از ۳۰ ثانیه آن‌ها را انجام دهید.
۱- تُن صدایتان را تغییر دهید. برای ۳۰ ثانیه سعی کنید نرم‌تر، آرام‌تر، و کمی خوشایندتر صحبت کنید. با نتایج شگفت انگیزی روبه رو خواهید شد. آیا می‌دانستید وقتی با صدای نرم‌تر و آرام‌تر به بچه‌ها دستور بدهید، نسبت به اینکه سرشان داد بزنید، تأثیر بیشتری خواهد داشت؟ اگر در کار خسته شده‌اید، حتی فقط برای ۳۰ ثانیه سعی کنید لحن صدایتان را آرام‌تر کنید، شاید زودتر به نتیجه رسیدید!
۲- ایده‌های قدیمیتان را به یاد آورده و دوباره آن‌ها را از سر گیرید. برای ۳۰ ثانیه، ایده قدیمیتان را دوباره امتحان کنید. آیا این ایده‌ی یک اختراع، یک پروژه کاری، یا کاری بوده که به نظرتان خسته کننده می‌آمده؟ یکی از آن کارها را انتخاب کرده و یک‌بار دیگر امتحانش کنید. تصور کنید اگر همه‌ی آدم‌ها اینقدر جرات داشتند که از نبوغ خدادادی در جهت استعدادهایشان بهره گیرند چه می‌شد؟ می‌دانید چه چیزهای جدیدی در دنیا ابداع می‌شد؟
۳- برای ۳۰ ثانیه به یک نفر یک فرصت دوباره بدهید. یک‌بار دیگر به حرف‌هایش گوش دهید یا یک بار دیگر به او فرصت دهید شاید که تغییر کرده باشد.
۴- به فرزندانتان بگویید «دوستتان دارم» و «به شما افتخار می‌کنم.» به چشم‌هایشان نگاه کنید، و به آن‌ها نشان دهید که چقدر به رایشان ارزش قائلید. تصور کنید اگر همه‌ی والدین ۳۰ ثانیه در روز هم که شده به فرزندانشان اطمینان خاطر می‌دادند، دنیا چه تغییری می‌کرد…
۵- دفعه‌ی بعدی که منتظر خشنودی آنی یا چیزی بودید که نمی‌توانید در همان لحظه داشته باشید، برای آنچه که در حال حاضر دارید، ۳۰ ثانیه از خدا تشکر و قدردانی کنید. این کار باعث تغییر رفتارتان خواهد شد.
۶- ۳۰ ثانیه محکم‌تر و صاف‌تر بایستید، و سرتان را بالاتر بگیرید. در چشم‌های دیگران نگاه کنید و با اطمینان بیشتر راه بروید. ببینید چه احساس خوبی دارد.
۷- کاری را که قبلاً از انجام آن دست کشیده‌اید و نیمه رها کرده‌اید را انتخاب کنید که امروز انجامش دهید. ۳۰ ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد که برای انجام کاری تصمیم بگیرید. قولتان را پیش خودتان نگه دارید و مطمئن باشید که حتماً انجامش خواهید داد.
۸- به هم ریختگی‌هایی که کس دیگری ایجاد کرده را تمیز و مرتب کنید.
۹- از کسی تعریف و تمجید کنید.
۱۰- برای چیزی یا کسی که باورش دهید، بایستید. یک جمله‌ی حمایت کننده، حوزه‌ی نفوذ شما را گسترده‌تر خواهد کرد.
۱۱- کسی را در کارش تشویق کنید و به او اطمینان خاطر بدهید. به او بگویید که «تو می‌توانی!» او را باور داشته باشید و این باور را نشان دهید.
۱۲- کسی را که دوست دارید بیشتر با او آشنا شوید را به خانه‌تان دعوت کنید. می‌توانید شام را کنار هم صرف کنید. از این دعوت برای یک دوستی تازه استفاده کنید.
۱۳- به مدت ۳۰ ثانیه در جمع همسرتان را ناز و نوازش کنید. دستتان را پشتش بکشید، انگشتانتان را در موهایش فرو ببرید، نرم و آرام بغلش کنید، دستش را به نرمی فشار دهید، یا حتی یک بوسه تند و چابک. خیلی خوب است اگر بچه‌هایتان بفهمند که پدر و مادرشان همدیگر را دوست دارند و برای ابراز علاقه به هم راحت هستند. مطمئناً اگر همه‌ی زوج‌ها فقط ۳۰ ثانیه در روز برای چنین کاری وقت می‌گذاشتند، این قدر زندگی‌های زناشویی درهم و برهم نبود.
۱۴- یک کلمه‌ی جدید (کلمه‌ای از زبانی خارجی که به خوبی به آن تسلط ندارید) یا یک چیز تازه در مورد یک فرهنگ دیگر یاد بگیرید.
۱۵- چکی به مبلغ %۱۰ از حقوق ماهانه‌تان بنویسید و به مؤسسات خیریه هدیه کنید.
۱۶- هر روز ۳۰ ثانیه برای غالب آمدن بر ترس‌ها و شجاعانه روبه رو شدن با همه‌ی موقعیت‌های زندگی‌تان دعا کنید. رفتاری مثبت و هدفی مثبت در ذهن داشته باشید. برای کارهای آن روزتان طبق اولویت‌ها برنامه ریزی کنید. بعد از ۳۰ ثانیه برای تغییر آماده خواهید بود.
۱۷- از کسی بپرسید، «حالت چطور است» و واقعاً به جوابی که به شما می‌دهد خوب گوش کنید.
۱۸- ۲۰ هزار تومان در یک پاکت گذاشته و با عنوان «ناشناس» برای کسی بگذارید که می‌دانید به آن احتیاج دارد. نیکوکاری بدون اینکه شناخته شوید احساسی فوق‌العاده در شما ایجاد خواهد کرد. امتحان کنید!
۱۹- یک اقدام سریع برای محیط زیست بکنید. به پرنده‌ها غذا بدهید، زباله‌ها و آشغال‌ها را جمع و جور کنید و…
۲۰- یک صبحانه‌ی عالی برای خود انتخاب کنید (انرژی روزانه‌ی خود را با یک تصمیم ۳۰ ثانیه‌ای شروع کنید). کمتر مواد قندی بخورید و بیشتر پروتئین و میوه بخورید و صبحانه‌ای سالم و مقوی برای خود انتخاب کنید.
۲۱- اگر خیلی وقت است که درون خانه یا شرکت هستید، بیرون بروید و اجازه بدهید که نور آفتاب روی صورتتان بنشیند. این کار حالتان را خیلی سریع بهبود خواهد داد.
۲۲- وقتی کسی از شما تقاضای کم خواست (کمک مالی)، پاسخ مثبت بدهید.
۲۳- برای انتخابات ثبت نام کنید. ۳۰ ثانیه برای ثبت نام وقت بگذارید و فرم را پر کنید. با این کار هر وقت موقع انتخابات شهر یا شورا رسید می‌توانید در این فعالیت مردمی شرکت کنید.
۲۴- یک دانه بکارید (یا اگر وارد هستید، یک نهال بکارید). تصور کنید اگر میلیون‌ها آدم روی زمین این کار را بکنند دنیا چه تغییری خواهد کرد.
۲۵- چراغ اتاق‌هایی که خالی است را خاموش کنید (لامپ اضافی خاموش). هر ۳۰ ثانیه هم ارزش دارد.
۲۶- در سطل زباله‌ی خانه چند کیسه‌ی زباله بگذارید تا انواع مختلف زباله‌ها را جداگانه دور بریزید. شما بازیافت زباله را از همین امروز شروع کرده‌اید.
۲۷- یک عادت بدتان را در ۳۰ ثانیه ترک کنید؛ و ۳۰ ثانیه به ۳۰ ثانیه آن را تکرار کنید.
۲۸- ۳۰ ثانیه بخندید. استرستان فروکش خواهد کرد.
۲۹- آب بنوشید.
۳۰- ۳۰ ثانیه از هر آنچه که دارید احساس رضایت کنید؛ و همیشه قدردان نعمت‌های خداوند باشی. 

[ سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

جوانه گندم به دليل داشتن مقدار زياد ويتامين e ضد چين و چروك ،ضد پيري، ضد واريس و لاغري است . ويتامين‌ e امروزه‌ به‌ عنوان‌ معجزه‌ گر و اكسيرجواني‌ معرفي‌ مي‌شود. سلنيوم‌ و منيزيم‌ موجوددر جوانه‌ گندم‌ در پيشگيري‌ از ابتلا به‌ انواع‌سرطان‌ موثر شناخته‌ شده‌ است‌. جوانه گندم در رفع بي خوابي - كاهش وزن - بروز يائسگي زود رس - اختلالهاي ديابت و قلبي - براي جلو گيري از چين و چروك و پيري زود رس و درمان ريزش مو - رفع شوره ي سر و برخي ناراحتي هاي پوستي به دليل داشتن ويتامين e فراوان توصيه مي شود همچنين‌ كساني‌ كه‌ از يبوست‌، خستگي‌ و بي‌حالي‌،كلسترول‌ بالا و دردهاي‌ عضلاني‌ رنج‌ مي‌برند بايداز اين‌ ماده‌ غذايي‌ كمك‌ بگيرند. اگر مي‌خواهيدلاغر شويد پودر جوانه‌ گندم‌ را همراه‌ ماست‌ ياسالاد كاهو 10 دقيقه‌ قبل‌ از صرف‌ غذا و اگرمي‌خواهيد چاق‌ شويد آن‌ را 10 دقيقه‌ بعد از غذاميل‌ كنيد. 

[ یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

8 توصيه سرعتي به جويندگان موفقيت 
1 پيش از شروع کارهاي جديد سعي کنيد کارهاي ناتمام‌تان را تمام کنيد.
2 با خوش‌بيني به سمت آنچه مي‌خواهيد، برويد. اگر آن چه مطلوب شماست را مي‌بينيد زمان را از دست ندهيد و خودتان را دورن معرکه بيندازيد و خواسته‌تان را تا شکار فرد ديگري نشده، شکار کنيد. 
3 سرعت‌تان را بالا ببريد؛ در راه رفتن، حرف زدن، خواندن و هر چيز ديگري، البته به جز رانندگي! 
4 با مراقبت‌هاي بهداشتي، سرعت سلامت بدن‌تان را هم افزايش دهيد و نگذاريد بيماري، سرعت عمل شما را کم کند. عادت‌هاي خوب مثل خواب منظم، غذاي سالم و ورزش مي‌تواند به شما کمک زيادي کند. در عوض عادت‌هاي نامناسب مثل کشيدن سيگار مي‌تواند سلامت‌تان را از شما بگيرد. 
5 روابط‌تان را با افرادي که سرعت شما را مي‌گيرند، کاهش دهيد؛ مثلا اگر همکاري داريد که کارهايش را دير انجام مي‌دهد و موجب مي‌شود شما هم از کارهاي‌تان عقب بيفتيد و يا کارش را به انحاء مختلف گردن شما مي‌اندازد و يا افرادي با شما در ارتباط هستند که مشکلات عاطفي‌شان را در حجم بسيار وسيعي به شما منتقل مي‌کنند، در حالي که به شما هيچ ربطي ندارد، فاصله گرفتن از اين افراد و محدود کردن روابط با آنها مي‌تواند به شما کمک کند تا سرعت‌تان را بالا ببريد. 
6 وقتي فکر مي‌کنيد نمي‌توانيد کاري را در موعد مقرر انجام دهيد و دچار استرس مي‌شويد با خودتان بگوييد: «چرا که نه!» و با برنامه‌ريزي دقيق آن کار را انجام دهيد. تکنيک‌هاي سرعتي بودن را ياد بگيريد. در دنياي امروز راه‌هاي ساده و پرسرعت‌تري براي رسيدن به مقصد وجود دارد چه در کارهاي خيلي سخت و چه کارهاي آسان از يادداشت شماره تلفن ****مارکت سرکوچه براي آوردن موادغذايي لازم گرفته تا فرستادن ايميل و...
7 زمان‌هاي ملاقات‌‌تان را کاهش دهيد. لازم نيست قطع ارتباط کنيد، تنها کافي است زمان‌تان را مديريت کنيد.
8 براي کارهايي که بايد انجام دهيد ضرب‌الاجل تعيين کنيد و خودتان را موظف به انجام کار در زمان مقرر کنيد. 

[ یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

به سلامتی اون پدری که
هنگام تراشیدن
موی کودک مبتلا به سرطانش
گریه ی فرزندش رو دید
ماشین رو داد به دستش
در حالی که چشمانش پر از گریه بود
گفت : حالا تو موهای منو بتراش !
******************************
به سلامتی پدری که نمی توانم را
در چشمانش زیاد دیدیم
ولی از زبانش هرگز نشنیدم ...!!!
********************
به سلامتی پدری که طعم پدر داشتن رو نچشید ،اما واسه خیلی ها پدری کرد
*****************************
به سلامتی پدری که لباس خاکی و کثیف میپوشه میره کارگری برای سیر کردن شکم بچه اش ، اما بچه اش خجالت میکشه به دوستاش بگه این پدرمه !
*******************************
سلامتی اون پدری که شادی شو با زن و بچش تقسیم میکنه اما غصه شو با سیگار و دود سیگارش . . .
********************************
به سلامتی پدری که کفِ تموم شهرو جارو میزنه که زن و بچش کف خونه کسی رو جارو نزنن..
************************************
به سلامتی پدری هر وقت میگفت "درست میشود"...
تمام نگرانی هایم به یک باره رنگ میباخت...!
**************************************
پدر و پسر داشتن صحبت میکردن!!
پدر دستشو میندازه دوره گردنه پسرش میگه پسرم من شیرم یا تو؟
پسر میگه : من..!!
پدر میگه : پسرم من شیرم یا تو؟؟!!
پسر میگه : بازم من شیرم...
پدر عصبی مشه دستشو از رو شونه پسرش بر میداره میگه : من شیرم یا تو!!؟؟
پسر میگه : بابا تو شیری...!!
پدر میگه : چرا بار اول و دوم گفتی من حالا میگی تو ؟؟
پسر گفت : آخه دفعه های قبلی دستت رو شونم بود فکر کردم یه کوه پشتمه اما حالا...
به سلامتی هرچی پدره
*****************************************
وقتی پشت سر پدرت از پله ها میای پایین و میبینی چقدر آهسته میره ، میفهمی پیر شده ! وقتی داره صورتش رو اصلاح میکنه و دستش میلرزه ، میفهمی پیر شده ! وقتی بعد غذا یه مشت دارو میخوره ، میفهمی چقدر درد داره اما هیچ چی نمیگه... و وقتی میفهمی نصف موهای سفیدش به خاطر غصه های تو هستش ، دلت میخواد بمیری
************************************
پدرم ،تنها کسی است که باعث میشه بدون شک بفهمم فرشته هاهم میتوانند مرد باشند ! به سلامتی هرچی پدره
خورشید هر روز دیرتر از پدرم بیدار می شود اما زودتر از او به خانه بر می گرددبه سلامتی هرچی پدره . . .
همیشه مادر را به مداد تشبیه میکردم
که با هر بار تراشیده شدن، کوچک و کوچک تر میشود…
ولی پدر ...
یک خودکار شکیل و زیباست که در ظاهر ابهتش را همیشه حفظ میکند
خم به ابرو نمیاورد و خیلی سخت تر از این حرفهاست
فقط هیچ کس نمیبیند و نمیداند که چقدر دیگر میتواند بنویسد …
بیایید قدردان باشیم ...
به سلامتی پدر و مادرها

به نقل از سایت 
3jok 

[ شنبه 6 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

آناناس از آن دسته غذاهايى است كه خوردنش كمى مشكل است. اما به شما تضمين مى دهيم كه همان لذتى را كه از خوردن يك قطعه شكلات مى بريد، بتوانيد از خوردن يك ليوان آب آناناس هم ببريد.
آناناس سرشار از ويتأمين ها و مواد مغذى مثل كلسيم، پتاسيم، فيبر و ويتامين ث است علاوه بر اينها بسيار كم چربى و كم كلسترول است.
اين خواص را مى توانيد از مصرف كمپوت آناناس، ميوه تازه آن، ميوه يخ زده يا حتى آب آناناس به دست آوريد.
يكى از خواص مهم آناناس كمك به ساخت استخوان هاى سالم و استحكام استخوان ها است. آناناس غنى از منيزيم ماده معدنى اى است كه وجودش براى ساخت استخوان ها و ارتباط بافت ها ضرورى است. آناناس باعث رشد استخوان ها در بدن جوانان و استحكام استخوان ها در پسران مى شود. يك فنجان آناناس حدود ۷۳ درصد منيزيم مورد نياز روزانه بدن را تأمين مى كند، از ديگر خواص آناناس مى توان به نقش آن در بهبود سرماخوردگى و كاهش ميزان سرفه اشاره كرد. اكثر افراد هنگام سرماخوردگى ويتأمين ث يا آب پرتقال بيشتر مى خورند غافل از اين كه خواص آناناس نيز كمتر از آنها نيست.
«بروملين» موجود در آناناس باعث كاهش شديد سرفه يا توقف سرفه هاى شديد و كاهش ميزان لحاظ مى شود. پس هنگام سرماخوردگى خوردن آناناس را فراموش نكنيد. 

[ جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

پیشینیان ما از کرفس های وحشی بسیار استفاده می کردند اما اصل و نسبت این گیاه به حاشیه دریای مدیترانه برمی گردد. این روزها کرفس در تمامی دنیا طرفداران زیادی دارد و در مناطق مختلفی کشت می شود.
شما می توانید جدا از خورش کرفس برای بهره بردن از خواص گوناگون این سبزینه خوراکی، در ترکیب خوراکی های مختلف و سالادهای فصل از آن استفاده کنید.
سرشار از ویتامین ث
کرفس منبعی فوق العاده از ویتامین ث است. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مصرف سبزیجات و میوه های غنی از ویتامین ث می تواند علایم سرماخوردگی را کاهش دهد یا از شدت این بیماری بکاهد. بیش از 20 نتیجه تحقیقاتی معتبر نشان می دهد که ویتامین ث بهترین ویتامین برای جنگ با سرماخوردگی است و همینطور با تخریب ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می کند.
رادیکال های آزاد می توانند با اکسیداسیون کلسترول احتمال بروز حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهند. بنابراین مصرف ویتامین ث در سلامت قلب و عروس تاثیرگذار است و شما را از بیماری های قلبی، سکته و سرطان دور نگه می دارد.
کاهش فشار خون
اگر نگران بالارفتن فشار خونتان هستید بهتر است بدانید که کرفس پتانسیل کاهش فشار خون را هم دارد و در طب سنتی چینی ها به عنوان داروی ضدفشار خون تجویز می شده است. تحقیقات اخیر دانشمندان هم این خاصیت را تایید می کند. در واقع کرفس ترکیبی را در خود جای داده که می تواند به آرامش ماهیچه های اطراف سرخرگ ها کمک کرده و به آنها اجازه می دهد کمی گشاد شوند. وقتی داخل سرخرگ ها فضای بیشتری وجود داشته باشد، خون می تواند با فشار کمتری به جریان درآید. این ترکیب موجود در کرفس سبب پایین آمدن سطح هورمون استرس هم می شود که استرس یکی از عوامل بالارفتن فشار خون است. 
مطلب لایک و موردعلاقه شما

 

[ سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

فوايد نوشيدن آب و غلبه بر كم آبي
آب يك مايع حيات بخش است كه بخش اعظم از وزن بـدن انـسـان را بـه خـود اخـتـصاص داده اسـت. 3/2 و يـا %70 وزن بـــدن انســان را آب تشـكـيـل مي دهـد. بــدن يــك انـسـان بـا وزن مـتـوسـط 75 كيـلوگـرم حـاوي 50-40 لـيــتر آب ميـــباشد. ميـزان آب بدن مردان اندكي از زنان بيـشــتر است. با افـزايش سن نيز از ميزان آب بـدن كـاستـه مـــي گـــردد. %83 خــون، %75 عـضـلات، %74 مــغز، %22 استخوانها و %25 چربيهاي بدن از آب تشكيل يافته است.
همانطور كه مشاهده كرديد آب براي بدن بسيار ضروري و حياتي ميباشد. انسان تنها قادر است 10-5 روز بدون آب زنده بماند. بدن بزرگسالان در طي روز 3-2 ليتر آب از دست ميدهد كه براي جبران آن بايد مجددا آب بنوشند تا آب از دست رفته را مجددا به بدنشان بازگرداند. بطور متوسط هر فرد در طول روز نياز به نوشيدن 2 ليتر آب و يا 8 ليوان آب دارد. 
راه هاي ورود آب به بدن 
ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــ
*از طريق نوشيدن مايعات. 
* همراه با مصرف مواد غذايي (حتي بيسكوئيت نيز حاوي آب ميباشد).
* توسط اكسيداسيون هيدروژن مواد غذايي در جريان متابوليسم. اين ميزان روزانه به نيم ليتر ميرسد.

راه هاي دفع آب از بدن 
ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــ
* ادرار توسط كليه ها (%50) 
* تعريق از راه پوست(در آب و هواي گرم و مرطوب و پس از فعاليت بدني اين ميزان افزايش مي يابد).
* از طريق هواي بازدمي (كه در آب و هواي سرد و خشك ميزان آن افزايش مي يابد)
* از طريق مدفوع (حدود150 ميلي ليتر) اما اين ميزان هنگام اسهال افزايش مي يابد.
* گريه كردن.

فوايد آب براي بدن
ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــ

* حفظ سلامتي و كارايي سلولهاي بدن.
* به عنوان يك حلال بسيار قوي در بدن.
* رقيق ساختن جريان خون براي تسهيل جريان خون در عروق.
* تنظيم درجه حرارت و خنك سازي بدن توسط تعريق.
* حفظ رطوبت غشاي مخاطي واقع در دهان و ريه ها.
* روانكاري مفاصل، سيستم گوارشي و نسوج بدن.
* كاهش آماس مثانه با زدودن باكتريها از مثانه.
* كمك به هضم و گوارش غذا و جلوگيري از يبوست.
* حمل مواد مغذي و اكسيژن به سلولها ي بدن.
* مرطوب كننده پوست، چشمها، دهان و مجاري تنفسي.
* به عنوان يك ضربه گير در چشم،نخاع و كيسه آمنيوتي پيرامون جنين.
* حمل و پاكسازي مواد زائد حاصل از متابوليسم درون بدن مانند اوره و دي اكسيد كربن.
* تنظيم الكتروليتهاي درون بدن مانند سديم و پتاسيم.
* افزايش انرژي بدن.
* افزايش عملكرد فيزيكي و ذهني.
* زدودن سموم بدن.
* كمك به كاهش وزن.
* كاهش سردرد و سرگيجه.
* نوشيدن آب كافي از ايجاد عارضه هاي پوستي مانند اگزما، پسوريازيس، خشكي و چين و چروك پوست پيشگيري ميكند.

نشانه ها و علل پديد آمدن كم آبي، زمانهايي كه بدن نياز بيشتري به آب دارد.

هنگامي كه شما آب كافي به بدن خود نميرسانيد دچار كم آبي در بدن خود ميشويد نشانه هاي كم آبي در بدن به قرار زير است:
- سردرد 
- رخوت و بي حالي
- تغييرات خلقي
- واكنش هاي كند.
- خشكي مجاري بيني
- لبهاي خشك و ترك خورده
- ادرار تيره رنگ
-ضعف و خستگي
- پريشاني

علل پديدآمدن كم آبي در بدن
ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــ
- تعريق شديد در پي فعاليت بدني، تب، رطوبت و گرماي زياد 
- نشونيدن ميزان كافي آب
- ديابت
- فشار خون بالا
- داروهاي مدر
- نارسايي هاي كليوي
- اسهال و استفراغ
- مسموميت غذايي
- سوختگي
- مصرف مواد افزايش دهنده ادرار مانند :چاي، قهوه، نوشابه هاي گازدار و مشروبات الكلي 

[ دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

حتماً این جمله را شنیده‌اید که ترک عادت موجب مرض است! اما ما به شما می‌گوییم که به این جمله توجه نکنید، چراکه تغییردادن رفتار و عادت‌هایتان امکان پذیر است.

شما با برداشتن گام‌هایی کوچک می‌توانید این کاررا شروع کنید.
در اینجا چند اصل اولیه برای تغییرکردن با نظرات متخصصین آورده‌ایم:
▪ رفتارهای همیشگی را درهم بشکنید 
می خواهید ورزش کنید؟ می‌خواهید مسافت زیادی را قبل از رفتن به محل کارتان بدوید؟
بنابرین احتیاج دارید که یک ساعت زودتر از معمول از خواب بیدارشوید،(البته درابتدا برنامه‌تان را به آرامی شروع کنید) لباس‌های دویدن‌تان را بپوشید، دولیوان آب بنوشید، یک mp۳ player یا واکمن با خود ببریدو اول در خانه‌تان تمریناتی انجام دهید که بدنتان را گرم کند سپس بیرون بروید و بدوید، درپایان چند دقیقه‌ای تمریناتی انجام دهید که بدن شما به آرامی سرد شود،بعد ار برگشتن به خانه دوش بگیرید، لباس بپوشید، صبحانه آماده کنید، بخوریدو خانه را به قصد رفتن به کارترک کنید.
نتیجه تغییر رفتاریتان را بسنجید و اگر می‌ترسید شرایط فعلی را ادامه دهید
تغییرکردن یک نوع ترس با خود به همراه می‌آورد، و این ترس ناشناخته ما را مجبورمی کند علی رغم بهترین برنامه وهدف، به رفتارهای قدیمی مان بچسبیم.
▪ تا آنجایی که می‌توانید انرژی مثبت بسازید
برای مثال: جذاب‌ترین مسیری که می‌توانید را برای دویدن تعیین کنید، مسیری که شما را با بعضی مکان‌های دیدنی جذب کند. مطمئن باشید وقتی که شما این کاررا انجام دادید مطمئن باشید که بعد ازدویدن زمانی را لذت خواهید برد واحساس شادمانی می‌کنید.
▪ برداشتن گام‌های کوچک
برداشتن گام‌های کوچک برای تغییر، باعث می‌شود که به سادگی و راحتی کارها را انجام دهید و برای مسائل ومشکلات آماده شوید. برای مثال اقدام به دویدن بیش ازدومایل درروز نکنید.
به خودتان زمان بدهید تا این دومایل دویدن برای شما عادی شود. همچنین بخاطرداشته باشید اگرلباس‌های دویدنتان را شب قبل آماده کنید برایتان آسانترخواهد بود که ازخانه بیرون بروید. یا با یک دوست برای دویدن قراری بگذارید تا اگربعضی روزها خواستید بیشتر از معمول بخوابید بازهم دلیلی برای زود بیدارشدن و بیرون زدن ازخانه داشته باشید.
▪ بیشتر یاد بگیرید
بیشتر یاد بگیرید درمورد اینکه چطوردر مسیرتان شگفتی بوجود آورید تا بتوانید ازمسیرخارج نشوید. برای مثال مشخص کنید که چقدرزمان می‌برد وقتی شما نیم مایل می‌دوید و به همین ترتیب چقدریک مایل و چقدردومایل زمان می‌برد.با این کار با خودتان مسابقه بگذارید. 

[ دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

جلوگیری از سردرد سردردها

علل و محرک‌های گوناگونی دارند، اما استرس یک عامل شایع در بروز انواع سردردها است
برای کم کردن استرس و کاهش احتمال دچار شده به سردرد به این توصیه‌ها عمل کنید:
هر شب به قدر کافی بخوابید.
رژیم غذایی سالمی داشته باشید و از خوردن هله و هوله‌ خودداری کنید. 
سیگار نکشید. 
به طور منظم ورزش کنید. 
گردن، شانه‌ها و بخش بالایی بدن را به طور مرتب تحت کشش قرار دهید. این کار در صورتی که کار شما نشستن پشت میز یا کامپیوتر در طول روز باشد، اهمیت دارد. 
به انجام مراقبه (مدیتیشن)، یوگا یا تکنیک‌های تنفس عمیق روی آورید. 

[ پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

می توان هنگام عصبانیت نیز احساس های مثبت و خوشایند داشت.
زیرا عصبانی شدن شكل ثابت و ازپیش تعیین شده ای ندارد. با دور كردن ذهن از بی منطقی و روی آوردن به منطق می توان عصبانیت را كاهش داد یا حذفكرد. منطق عصبانیت را از بین می برد ، حتی اگر عصبانیت قابل توجیه باشد می تواند به سرعت غیر منطقی شود .
افراد عصبانی باید انتظاراتشان را به آرزوهایشان تغییر دهند.
 همه مردم خواستار ادب ، موافقت ، قدرشناسی و كلاً امور مثبت اند و در صورت عدم دستیابی به آنها احساس شكستو ناكامی می كنند؛ اما افراد عصبانی وقتی به خواست خود نمی رسند احساس ناامیدی می كنند و عصبانیتشان نامتناسب با موقعیت ، شدید و ویرانگر است . افراد عصبانی باید انتظاراتشان را به آرزوهایشان تغییر دهند. و توقعات خودرا تعدیل نمایند. مثلاً بهتر است بگویند كه من عواملی را كه موجب سلامت و امنیت اند دوست دارم ، نه این كه بگویندمن باید فلان چیز را داشته باشم . بعضی از افراد عصبی ، از عصبانیت به عنوان راهی برای اجتناب از احساسات آزاردهنده استفاده می كنند.


برخی از باورها و تفكرات غیرمنطقی و مولد خشم و عصبانیت كه باید كنار گذاشته شوند عبارت اند از :
باید اعمال و رفتار ما همیشه مورد تأیید دیگران باشد
همه چیز باید مطابق میل ما باشد
سر رشته زندگی از دستمان در رفته وكنترلی بر آن نداریم 
من مسئول اعمال دیگران هستم
من فردی بسیار لایق، شایسته وباهوش هستم

[ چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

نشستن چهارزانو و چمباتمه زدن، آسيب به مفصل زانو را تشديد مي‌كند .دكتر محمدرضا هاديان، دانشيار دانشگاه علوم پزشكي تهران در حاشيه برگزاري هجدهمين كنگره فيزيوتراپي ايران گفت: مفصل زانو مهمترين مفصل متحمل وزن بدن انسان مي‌باشد و در تمام فعاليت‌هاي انسان مانند ايستادن، راه رفتن و حتي نشستن در معرض فشارهاي مكانيكي زياد قرار دارد كه ناشي از وزن، حمل بار و حتي اتخاذ يك موقعيت ثابت مي‌باشد. وي گفت: تصور غلط بعضي بر اين است كه صرفا با حذف فشار روي مفصل و ثابت نگهداشتن آن، مشكل حل مي‌شود در صورتي كه عدم تحرك مناسب، خود خطرات جدي مانند آرتروز مفصل را در پي دارد چرا كه تغذيه مفصل از طريق تحرك صورت مي‌گيرد. هاديان فشارهاي طولاني و ثابت روي مفصل را مانند فشار روي يك اسفنج آغشته به آب دانست كه در اثر فشار، آب خود را از دست مي‌دهد و مفصل در اين شرايط آماده تخريب مي‌شود. عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران عادت‌هاي غلط در زندگي روزمره مانند نحوه نشستن به صورت چهارزانو و چمباتمه زدن را از علتهای آسیب به مفاصل دانست و گفت: در اين حالت ما با دو مساله روبرو هستيم اول موارد پيشگيرانه از ابتلا به آسيب‌هاي مفصل زانو و دوم راه حل درمان نارسايي‌هاي ايجاد شده و آنچه مسلم است اصرار بر ادامه روشهاي غلط زندگي انسان را حتي از سنين پايين مانند 30 سالگي مستعد ابتلا به آرتروز مي‌كند. وي با اشاره به اينكه عضلات در بدن همانند كمك فنرها در ماشين عمل مي‌كنند و مانع از ايجاد فشار روي اسكلت استخواني و مفاصل بدن مي‌شوند، راهكارهاي پيشگيرانه و درماني لازم در اين زمينه را شامل تقويت عضلات چهار سر ران و عضلات پشت ران، هماهنگي در تقويت عضلات،‌كاهش وزن، تغذيه صحيح، تحرك مناسب و انجام ورزش‌هاي درست و حتي الامكان با نظارت متخصصان فيزيوتراپي و طب ورزشي عنوان كرد. دكتر هاديان يكي از مهمترين فاكتورهاي پيشگيرانه و درمان آسيب‌هاي مفاصل زانو را كاهش وزن دانست و گفت: ‌با عنوان مثال فشار وارد بر مفصل زانو در هنگام بالا رفتن از پله‌ها معادل سه برابر وزن بدن و در هنگام پايين آمدن 7، 8 برابر وزن بدن مي‌باشد كه خود دليل محكمي در كاستن وزن بدن در جهت سلامتي مفاصل و بخصوص مفصل زانو مي‌باشد. 

[ سه شنبه 26 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]

الهی فندق بشی سنجاب بشم گازت بگیرم

بعدش سمی باشی مسموم بشم برات بمیرم !

.

.

.

بهار امد و با خود گل اورد

تابستان امدو با خود گرما اورد

پاییز امد با خود مدرسه را اورد

زمستان امد و با خود برف را اورد

حالا این وسط تو چیکاره ای !؟ 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:, ] [ ] [ ali ]
صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 ... 21 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 363
بازدید دیروز : 110
بازدید هفته : 647
بازدید ماه : 26681
بازدید کل : 307159
تعداد مطالب : 4364
تعداد نظرات : 1580
تعداد آنلاین : 1

فروش بک لینکطراحی سایتعکس